همشهری‌آنلاین: تیم ملی جوانان ایران با پیروزی پر گل مقابل کویت ،با اقتدار به عنوان سرگروه به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا صعود کرد.

youngs

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران، دیدار تیم های جوانان ایران و کویت با نتیجه 6 بر صفر به سود جوانان کشورمان مقارن ساعت 22: 30 به وقت تهران در امارات به پایان رسید.

در نیمه اول ، ایران بازی کاملا برتری را ارائه کرد و حریف کویتی تنها به دفاع پرداخت. جوانان ایرانی در بازی روان، از همان دقایق اول روی دروازه کویت حمله کردند.محمدی سرمربی تیم ایران در این نیمه سعی کرد، تلفیقی از بازیکنان ذخیره و اصلی را به میدان بفرستد و به برخی نفرات اصلی خود استراحت دهد..حملات ایران از زمین و هوا و جناحین منجر به خطاهای زیادی روی بازیکنان ایران پشت محوطه جریمه شد و ضربات ایستگاهی زیادی نصیب ملی پوشان کشورمان کرد شد .در این نیمه و در دقیقه 26 شوت احمد عبدالله زاده به دیرک افقی دروازه برخورد کرد و به میدان بازگشت. همچنین در ادامه حملات ،ولید مشاعی زاده با شوت 20 متری زیبا دروازه کویت را باز کرد تا گل اول ایران به ثمر برسد. این گل در دقیقه 28 به ثمر رسید.

ایران پس از این گل حملاتش را تداوم بخشید. علی چوپانی می توانست در دقیقه 35 دروازه کویت را باز کند که توپ با بدشانسی از کنار دروازه و با فاصله کمی به اوت رفت. در اواخر نیمه اول سردار آزمون مهاجم تیم جوانان در دقیقه 40 به جای علی چوپانی به بازی آمد.ایران در نیمه اول بازهم فرصت های بسیاری داشت اما دفاع مطلق کویت اجازه به ثمر رسیدن گلها را نمی دانند و دروازه بان کویت هم مانع از چند گل صد در صد شد.

در نهایت نیمه اول با نتیجه یک صفر به سود جوانان ایران به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی با برتری کامل جوانان ایران آغاز شد . در 45 دقیقه دوم ، ملی پوشان هر کاری که خواستند، در زمین انجام دادند. در این نیمه احسان پهلوان گل دوم را در دقیقه 54 به ثمر رساند.

سردار آزمون در دقیقه 59 گل سوم را وارد دروازه حریق کرد و در دقیقه 64 حسین فاضلی که به عنوان یار تعویضی در دقیقه برزای به بازی آمده بود، در یک موقعیت تک به تک گل چهارم را وارد دروازه حریف کرد.

در دقیقه 67 محمد دانشگر به جای احمد عبدالله زاده وارد زمین شد تا ایران آخرین تعویضش را انجام دهد.

فاضلی در دقیقه در 70 هم توپ را به دیرک افقی دروازه کویت کوبید.

گل پنجم ایران را روزبه چشمی در دقیقه 74 به ثمر رساند و حسین فاضلی در دقیقه 77 گل ششم را وارد دروازه کویت کرد تا حریف از این دقیقه فقط به فکر خوردن گل‌های بیشتری نباشد.

در این نیمه سردار آزمون در دقیقه 53 کارت زرد گرفت تا با توجه به کارتی که در دیدار با امارات دریافت کرد دو اخطاره شود.

به این ترتیب با توجه به بازی های گروه دوم که پیش از بازیهای گروه اول انجام شد، عراق در صدرگروه دوم قرار گرفت و کره جنوبی تیم دوم این گروه شده که تیم ایران در بازی حساس مرحله یک چهارم باید به مصاف کره جنوبی برود.

در دقیقه نود بازی کویتی ها سعی در ایجاد حاشیه داشتند . آنها در درگیری با بازیکنان جوانان ایران ایجاد برخوردهای بوجود آوردند که منجر به اخراج بازیکن شماره 5 خودشان شد.

بازی تیم های امارات و ژاپن هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ژاپن با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کند و در مرحله یک چهارم نهایی حریف تیم عراق تیم اول گروه دوم شود.

بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی یکشنبه انجام خواهد شد.

برندگان دیدارهای یک چهارم که به جمع چهار تیم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا صعود کنند، به صورت مستقیم به جام جهانی جوانان 2013 ترکیه صعود خواهند کرد.

کد خبر 190586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز