همشهری آنلاین: محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره مذاکره ایران با آمریکا گفت: اگر مصالح نظام اسلامی ایجاب کند، با هر کسی زیر نظر ولی فقیه مذاکره می‌کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد لاریجانی چهارشنبه 17 آبان ماه در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور در بندرانزلی با بیان این مطلب افزود: اگر مذاکره با آمریکا، نه بعنوان استراتژی تعامل بلکه بعنوان پذیرش فشار باشد، از نظر ما مردود است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به طرح واژه بصیرت پس از فتنه 88 از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شرط بصیرت این است که اول دشمن را خوب بشناسیم. بصیرت بر اساس تفقه در دین است و باید مبتنی بر قرآن و تعالیم ائمه اطهار (ع) باشد.

وی افزود: بصیرت سیاسی به معنی مرده باد و زنده باد در انتخابات نیست بلکه شاه کلید این است که دانشجویان ما هر کجا بروند، برگردند به کشورشان خدمت کنند و باید این انگیزه را در آنها ایجاد و دانشجویان را از لحاظ سیاسی بصیر کنیم.

لاریجانی، بصیرت سیاسی را دارای سه رکن مهم فهم وضعیت، شناخت وظیفه و تشکیل اراده قیام برای انجام وظیفه به صورت متناسب دانست و گفت: آدم بصیر، منفعل و افسرده نیست بلکه باید فرصت را در هر شرایط مغتنم دانسته و دست به کار شود، برای اینکه بصیر باشیم باید یک نقطه مرجع داشته باشیم و انقلاب اسلامی نقطه مرجع ماست.

کد خبر 190535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز