مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: دهمین دوره نمایشگاه عطر سیب دیروز در بوستان ولایت گشایش یافت تا با مساعدت شهرداری تهران 16هزار هیئت مذهبی برای محرم تجهیز شوند. این نمایشگاه که در فضایی به وسعت 20هزار مترمربع در ضلع جنوبی بوستان ولایت برپاست، در 30بخش به ارائه خدمات و امکانات مذهبی می‌پردازد.

محرم

این در حالی است که به گفته مسئولان کمک شهرداری تهران نسبت به نمایشگاه عطر سیب نهم دوبرابر شده است. علاوه بر بخش‌های صوتی تصویری، غذایی، فرهنگی و تبلیغاتی امسال سازمان میادین و تره‌بار و فروشگاه شهروند هم در تجهیز هیئت‌های مذهبی سهیم شده‌اند. همچنین شهرداری برنامه‌ای برای پرداخت الکترونیک کمک‌ها ازسوی استفاده‌کننده به فروشنده درنظر گرفته است. توزیع بن‌کارت‌های مختلف میان هیئت‌ها و تخفیف 15 تا 30 درصدی از دیگر امتیازات شهرداری تهران برای هیئت‌های مذهبی است.

بن کارت‌های نمایشگاه عطر سیب به هیئت‌های دانش‌آموزی 250هزار تومان، هیئت‌های مستمر 300هزار تومان، هیئت‌های دانشجویی 400هزار تومان و به تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد هر یک 400هزار تومان درنظر گرفته شده است. هیئت‌های مذهبی می‌توانند با ارائه برگه فعالیت‌شان از اعتبارات ارائه شده شهرداری برخوردار شوند که این اعتبارات به‌صورت الکترونیک به آنها داده می‌شود. در ساعات اولیه افتتاح، نمایندگان حدود 460 هیئت به محل نمایشگاه مراجعه کردند و براساس اطلاعات اولیه قرار است 16هزار هیئت تهرانی از امتیازات شهرداری برای تجهیز امکانات خود بهره‌مند شوند. این نمایشگاه تا 25آبان ادامه دارد. سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی و سخنگوی شهرداری تهران که درمراسم افتتاح نمایشگاه عطر سیب حضور یافته بود، در نشست خبری از تدارکات تجهیز هیئت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در دهمین نمایشگاه عطر سیب خبر داد. به گفته ایازی شهرداری در ایام محرم برنامه گسترده‌ای برای شهروندان درنظر گرفته است که یکی از آنها در پیاده‌راه 17شهریور برگزار می‌شود.

در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم برنامه‌های مختلفی در میدان امام حسین و این خیابان برگزار خواهد شد. سخنگوی شهرداری تهران همچنین در ادامه درباره میدان امام حسین گفت: در این میدان کار عمده مسقف‌کردن زیرگذر، پیاده‌راه و سنگ کف میدان به اتمام رسیده و در ایام محرم، آماده برگزاری مراسم سوگواری خواهد بود اما بدنه میدان و خیابان 17شهریور و ساماندهی خیابان شهرستانی نیز باید به انجام برسد که جزو برنامه‌های ما بوده و اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد این مهم امسال محقق می‌شود.

ایازی اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا خیمه‌های معرفت در سطح مناطق 22گانه برپا می‌شود. برگزاری برنامه‌هایی از قبیل اجرای نمایش‌های آیینی، برپایی خیمه عاشورا و تولید محصولات فرهنگی متناسب با ایام سوگواری در قالب سی‌دی، کتاب و نشریات از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در ایام سوگواری امام حسین(ع) خواهد بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه به‌طور کل برای ایام محرم بیش از 300برنامه مذهبی پیش‌بینی شده است، درخصوص نحوه تبلیغات سطح شهر عنوان کرد: شهرداری تبلیغات شهری را برای هویت‌بخشی فضاهای بصری در ایام محرم و صفر به‌طور گسترده به انجام می‌رساند. امسال پرچم‌های بزرگی در سطح تهران به اهتزاز درمی‌آید و شهر سیاهپوش می‌شود.

ایازی همچنین از برگزاری نمایشگاه یادیار مهربان در باغ موزه کتاب خبر داد و گفت: شهرداری تهران همواره در تعامل و همکاری با وزارت آموزش و پرورش بوده و جدای از کمک به مدارس، در سال‌جاری 160میلیارد ریال برای نصب ست‌های ورزشی، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، کمک به ایزوگام و آسفالت مدارس به انجام رسانده و در نمایشگاه عطر سیب نیز به هیئت‌های مدارس 250هزار تومان بن‌کارت می‌دهد. همچنین پیش‌بینی بن‌کارت در نمایشگاه یاد یار مهربان انجام شده است.

کد خبر 190451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز