گروه شهری - محمدباریکانی: فعالان صنعت گردشگری در نخستین نمایشگاه «صنعت هتلداری و صنایع وابسته» به خبرنگار همشهری گفتند: به‌دلیل به تعویق افتادن تعهدات دولتی در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و ارائه نکردن تسهیلات تشویقی از سوی دولت، صنعت هتلداری با زیان دهی و خطر ورشکستگی روبه‌روست.

هتل

گلایه فعالان صنعت هتلداری در حالی مطرح می‌شود که مسئولان سازمان میراث فرهنگی در حاشیه بازدید از بخش نمایشگاه صنعت هتلداری و صنایع وابسته به خبرنگار همشهری گفتند: برخی انتظارات از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توقعی است که خارج از توان دولت است.

حسام الدین امیری رئیس هیأت مدیره یکی از گروه‌های بزرگ هتلداری در این رابطه به همشهری گفت: متأسفانه به‌دلیل اجرایی نشدن تعهدات دولت در ارائه تسهیلات برای زیرساخت‌های گردشگری، برخی پروژه‌های بزرگ هتل‌سازی‌ ناتمام ماندند.به گفته امیری، بهتر است سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری نرخ اقامت را در هتل‌ها برای گردشگران خارجی به دلار محاسبه کند.

وی افزود: با گران شدن نرخ دلار گردشگر خارجی که پیش‌تر با یکصد دلار یک شب در هتل اقامت می‌کرد اکنون می‌تواند سه شب اقامت کند که این موضوع هزینه هتل‌ها را بالا برده است.

ناتوانی دولت در پرداخت تسهیلات

در سوی دیگر، محمد حسین فراهانی فرمهینی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان تهران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه هتلداری و صنایع وابسته گفت: برخی انتظارات از ارائه تسهیلات برای ساخت هتل‌ها اگر چه واقعا بجاست اما خارج از توان دولت است. به گفته فراهانی یکی از هتل‌هایی که اکنون در تهران در حال ساخت است 90 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که تأمین آن خارج از توان سازمان میراث فرهنگی ودولت است.

فراهانی همچنین درباره تسهیلات یارانه به هتل‌ها - که اکنون یکی از مشکلات جدی هتلداران است- گفت: این موضوع در حال بررسی است و زمانی که به نتیجه برسد تسهیلات یارانه‌ای به هتل پرداخت خواهد شد.

نخستین نمایشگاه هتلداری وصنایع وابسته تا 19آبان‌ماه در محل نمایشگاه‌های سالن حجاب تهران برپاست که گروه‌های بزرگ هتلداری کشور و تجهیز‌کنندگان هتل‌ها را به نمایش گذاشته است.

 

کد خبر 190328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز