یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمدعلی شاه‌‌طالبی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی تحقیقات خود در دانشکده داروسازی اصفهان به این نتیجه رسید که بهترین داروی بدون ضرر برای درمان چروک، پف و سیاهی دور چشم استفاده از روغن شتر است.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی شاه‌‌طالبی در حاشیه کنگره «پیشگیری از پیری پوست و جوان‌سازی آن» در اصفهان به فارس گفت: به طور معمول بیماران از سه مشکل درباره پوست اطراف چشم خود شکایت دارند که پف، سیاهی دور چشم و چین و چروک آنها را شامل می‌شود.

وی افزود: سیاهی دور چشم بیشتر مربوط به نشت موادی از عروق خونی زیر چشم است و لازم است با محکم کردن این عروق، نشت این مواد را کاهش دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: پوست دور چشم ضخامتی برابر یک هشتم پوست بقیه صورت دارد و به همین دلیل آب به راحتی در زیر آن تجمع پیدا می‌کند و بیشتر افراد صبح‌ها چشم‌شان حالتی پف کرده پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه طی تحقیقاتی ثابت شده روغن شتر با نام «اما اویل» در برطرف ساختن این سه مشکل موثر است، تاکید کرد: این روغن با چربی این ناحیه از پوست صورت هم‌خوانی خوبی دارد و می‌تواند در داخل پوست نفوذ کند.

شاه‌طالبی تاکید کرد: از سوئی این روغن روی پوست لایه نرم‌کننده‌ای ایجاد می‌کند که می‌تواند سیاهی، پف و چین و چروک دور چشم را برطرف کند.

وی با بیان اینکه از دیگر عوامل موثر در سیاهی دور چشم کم‌خوابی است، گفت: افرادی که شب‌زنده‌داری می‌کنند باید بدانند که این عادت بسیار نامناسبی است که ساعت زیستی بدن را تغییر می‌دهد و لازم است این روند اشتباه برطرف شود.

استاد دانشکده داروسازی اصفهان تصریح کرد: موادی با نام ملاتونین از درخت میموزا تهیه و طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدیم که استفاده موضعی از این مواد می‌تواند در تنظیم خواب افراد و در نتیجه کاهش پف و سیاهی دور چشم موثر باشد.

وی اضافه کرد: «اما اویل» به صورت پد تهیه شده به این معنا که الیاف نبافته را در این محلول خیس کرده‌ایم که هر پد لازم است به مدت حداقل نیم ساعت و حداکثر شب تا صبح بر روی چشم باقی بماند.

شاه طالبی تاکید کرد: این پدها به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب هنوز به بازار عرضه نشده اما امیدواریم دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با جذب سرمایه‌گذار مناسب بتواند این محصول را به زودی به بازار عرضه کند.

کد خبر 190145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز