همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: انگلیسی‌ها بذر فتنه‌ای را با ایجاد اختلاف بر سر جزایر سه‌گانه در منطقه کاشتند که قطعا این موضوع را زمینه بهره‌برداریشان قرار داده‌اند و فتنه‌انگیزه‌هایی دیگری را در خصوص این محدوده در آینده خواهیم دید.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری به منظور اعلام راه‌اندازی و آغاز به کار و معرفی فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه وارد منطقه بندرلنگه در استان هرمزگان شد.

این مراسم با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان هرمزگان آغاز شد.

 

محدوده عملیاتی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم افتتاح منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندر لنگه، گفت: دلیل ایجاد منطقه پنجم پوشش عملیاتی منطقه نازعات و نقطه عطف و شروع روند جدیدی در این منطقه است.

وی افزود: این موضوع به محضر فرمانده کل سپاه رسید و پس از موافقت خدمت فرمانده معظم کل قوا مطرح شد که ایشان نیز موافقت کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: حوزه عملیاتی منطقه پنجم از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش است.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد:‌ انگلیسی‌ها بذر فتنه‌ای را با ایجاد اختلاف بر سر جزایر سه‌گانه در منطقه کاشتند که قطعا این موضوع را زمینه بهره‌برداریشان قرار داده‌اند و فتنه‌انگیزه‌هایی دیگری را در خصوص این محدوده در آینده خواهیم دید.

وی با اشاره به اهمیت تنگه هرمز، اظهار داشت: به لحاظ استراتژیک بودن امنیت تنگه هرمز ، این مأموریت ویژه مختص منطقه یکم شد و محدوده جزایر نازعات به عهده منطقه پنجم دریایی گذاشته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ حساسیت موضوع،مأموریت مهمی به منطقه پنجم واگذار شده است.

 

 

 

کد خبر 190068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز