مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو پروژه زیرگذر قیطریه و اتصال خیابان شهید اندرزگو به خیابان شریعتی همزمان با عید سعید غدیر با حضور مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، این زیر‌گذر که ارتباط مسیر شمال به جنوب خیابان قیطریه با مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر را برقرار‌ می‌کند، تأثیر قابل‌ ملاحظه‌ای در کاهش بار‌ ترافیکی مسیر شرق به غرب بزرگراه صدر خواهد‌ داشت.

به این ترتیب بسیاری از شهروندانی که قصد‌ دارند از محدوده اجرای پروژه بزرگراه‌ طبقاتی صدر به مرکز شهر سفر‌ کنند، اکنون می‌توانند از‌ طریق زیرگذر قیطریه وارد مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر شده و در‌ نهایت با استفاده از بزرگراه شمالی - جنوبی صیادشیرازی، به سمت جنوب‌ شهر ادامه مسیر دهند.

اجرای این پروژه پس‌ از 15 سال انتظار امسال به پایان رسید. پروژه تعریض خیابان 35 متری قیطریه از ابتدای خیابان فاطمیه در بلوار صبا آغاز و تا بلوار کاوه ادامه‌ دارد. با احداث این مسیر، ادامه بلوار اندرزگو به خیابان شریعتی متصل‌ شده و موجب تسهیل دسترسی به‌ معابر شرق منطقه یک می‌شود.

بر اساس این گزارش، طول مسیر پروژه ادامه تعریض خیابان 35 متری قیطریه 450 متر و سطح محدوده عملیات‌ مذکور حدود 20 هزار مترمربع است که شامل دو باند رفت‌ و‌ برگشت، جدول‌گذاری، پیاده‌ راه سازی و ... می‌باشد. عملیات اجرایی پروژه از اول شهریور ماه 1391 در حین آزاد شدن مسیر از معارضات آغاز و باند جنوبی در مورخ 30 مهر ماه تکمیل‌ شد.

بر طبق این گزارش، دکتر مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در مراسم بهره برداری از زیرگذر قیطریه گفت: یکی از مطالبات و الزامات در شهرداری منطقه یک ایجاد دسترسی مستقیم از خیابان فرمانیه و بلوار شهید اندرزگو به خیابان شریعتی بود که خوشبختانه با اجرا و بهره‌برداری از دو پروژه عمرانی این هم محقق شد و با اجرای این پروژه‌ها می‌توانیم شاهد تسهیل ترافیک در محدوده خیابان شریعتی، دولت، بزرگراه صدر و منطقه قیطریه باشیم.

وی افزود: پروژه ادامه تعریض خیابان 35 متری قیطریه به طول 450 متر در مدت زمانی کوتاه یعنی از ابتدای شهریور ماه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش و همکاری تمام دست‌اندرکاران امروز این پروژه مهم به بهره‌برداری رسید.

حسینی تصریح کرد: این پروژه از ابتدای خیابان فاطمیه در بلوار صبا آغاز و تا بلوار کاوه ادامه یافته است که با احداث این مسیر ادامه بلوار اندرزگو به خیابان شهید شریعتی متصل شده و همین امر موجب تسهیل دسترسی به معابر شرق منطقه یک می‌شود ضمن اینکه از بار ترافیکی بزرگراه صدر و خیابان‌های فرعی این محدوده نیز کاسته خواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: زیرگذر قیطریه نیز در کمتر از شش ماه اجرایی شده که خود رکوردی در اجرای پروژه‌های فنی به حساب می‌آید. این زیرگذر ارتباط شمال این خیابان به شرق بزرگراه صدر را تامین می‌کند و سال‌ها یکی از مهمترین درخواست ساکنان منطقه قیطریه از مسئولان شهرداری تهران بوده است.

وی با بیان اینکه طول این زیرگذر پروژه متر است، افزود: در این بخش 102 پلاک معارض وجود داشت که همزمان با اجرای پروژه نسبت به رفع معارضین اقدام شد.

حسینی همچنین به وجود معارضات تاسیساتی مانند آب، برق، گاز و خطوط فشار قوی برق در مسیر اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: ادارات مختلف همکاری‌های بسیار خوبی برای رفع این معارضات با مجموعه شهرداری تهران داشته‌اند و با کار جهادی و همدلی و همکاری این دو پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیتی مناسب اجرایی شد.

کد خبر 189978
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز