همشهری آنلاین: نبیه بری رئیس مجلس لبنان با ابراز ناامیدی به تداوم مذاکرات گروه‌های داخلی لبنان خواهان میانجی‌گری عربستان سعودی در بحران لبنان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نبیه بری در مصاحبه با شبکه خبری  NBN لبنان رسماً اعلام کرد دیگر امیدی به مذاکرات داخلی برای برون‌رفت از بحران سیاسی در این کشور نداشته و ترجیح می دهد همه طرف‌ها برای مذاکراتی دقیق‌تر که در بر دارنده تکلیف طرفین باشد در ریاض تشکیل جلسه دهند.

 به گزارش فارس بری، دلیل این طرح را کارشکنی‌های فراوان در داخل لبنان خواند و تغییر نظرات مداوم طرف گفت‌وگوی خود را ناشی از فشارهای گوناگون برای تداوم بحران دانست.
وی اعلام کرد دیگر تمایلی به ادامه گفت‌وگوها با سعد حریری رهبر ائتلاف حاکم 14 مارس در این کشور نداشته و ترجیح می‌دهد این مذاکرات در عربستان‌سعودی به‌طور مستقیم دنبال شود.

وی با اشاره به جلسه روز دوشنبه گذشته خود با عبدالعزیز خوجه سفیر عربستان ‌سعودی در بیروت تأکید کرد: در این جلسه بر آن شدیم تا ادامه گفت‌وگوها در روز سه‌شنبه با سعد حریری پیگیری شود اما به واسطه بیماری این فرصت مهیا نشد و اینک با ارسال طرح برگزاری دادگاه بین‌المللی بررسی ترور رفیق حریری به سازمان ‌ملل‌متحد بدون تأیید در پارلمان لبنان توسط فؤاد سنیوره نخست‌وزیر لبنان؛ به این نتیجه رسیدم که برگزار نشدن آن جلسه بهتر بوده و با عمل غیر قانونی کابینه سنیوره امید یافتن راه‌حل در شرایط کنونی امری واهی به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به تجمع نمایندگان جریان 14 مارس در ساختمان پارلمان لبنان و درخواست برگزاری جلسه برای برسی طرح دادگاه بین‌المللی ترور حریری، بار دیگر خاطرنشان کرد: تا زمانی که کابینه فاقد مشروعیت باشد جلوی برگزاری هر جلسه‌ای را که مربوط به بررسی امور کابینه و مصوبات آن باشد در پارلمان لبنان خواهد گرفت.

کد خبر 18995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز