شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: با توجه به این‌که بانک مرکزی یک سازمان حرفه‌ای و تخصصی است و پیش‌بینی‌های لازم را در مورد نرخ ارز تا پایان سال دارد می‌توانیم بگوییم آن چیزی که پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد این است که دامنه‌ نوسانات ارز تا پایان سال 91 براساس برآورد‌های ما بسیار محدود خواهد بود.

ایسنا نوشت: صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی درباره‌ پیش‌بینی نرخ ارز و با بیان اینکه اقتصاد یک موضوع بسیار پیچیده‌ای است گفت: نرخ ارز، نرخی نیست که ما از الان بگوییم که دامنه‌اش چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: این خود آن علامت و سیگنال مثبت را به صادر‌کنندگان، وارد‌کنندگان، فعالان اقتصادی و مصرف‌کنندگان، دولت، مجلس و به تمام نهادها می‌دهد که بتوانند انشا‌الله برای سال آتی تصمیمات صحیح اقتصادی و برنامه‌های توسعه‌ای را انجام دهند.

وی گفت: پیام ما به تولید‌کنندگان، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، وارد‌کنندگان و فعالان اقتصادی این است که مطمئن باشند که بانک مرکزی به هیچ عنوان به دنبال نوسانات شدید نرخ ارز در اقتصاد بازار ارز ایران نیست، بلکه هدفش این است که در چارچوب نظام نرخ ارز شناور نوسانات را کنترل و مدیریت کند .

کریمی ادامه داد: سمت‌و‌سوی نرخ ارز براساس مولفه‌های اقتصادی و غیراقتصادی تعیین می‌شود که بانک مرکزی در چارچوب‌های قانونی خود و به عنوان یک سازمان تخصصی این کار را انجام می‌دهد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته شاهد بودیم که نوسانات نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی کشور بسیار محدود بود، افزود: ضمن این‌که ما به سمتی می‌رویم که عمده تقاضاها از طریق بازار بین بانکی و مرکز مبادلات ارزی کشور پوشش داده می‌شود، همچنین انتظار داریم دوباره برگردیم به آن دورانی که اختلاف بین نرخ مبادله‌ای و نرخ ارز در شبکه‌ صرافی‌های مجاز با هم تفاوت چندانی نداشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاران ما در شبکه صرافی‌های مجاز سعی خواهند کرد که نرخ خودشان را با نرخ مرکز مبادلات ارزی کشور همگرا کنند گفت: همه دست‌اندرکاران و فعالان اقتصادی، مالی و بانکی، صرافان، صادر‌کنندگان، وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان باید با نهادهای قانونی که تخصص لازم را در مدیریت نرخ ارز دارند، هماهنگ باشند و انشالله در راستای سیاست‌های بانک مرکزی و همگرایی با نرخ اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: به عنوان بانک مرکزی با توجه به سیاست‌های ارزی و مالی تصور می‌کنیم که انگیزه لازم را جهت تشویق و جهش صادرات انجام دادیم و منتظریم این جهش صادراتی که اتفاق افتاده ارز‌هایش در راستای خدمت به بخش تولید و اقتصاد ایران باشد.

کد خبر 189947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز