دکتر علی اکبر ولایتی در همایش بین‌المللی "تجاوز رژیم صهیوینستی، پیامدهای منطقه‌ای و جهانی" گفت: قطعا خاورمیانه جدید به وجود می‌آید، ولی نه بر اساس آنچه که آمریکا می خواهد.

وی روز دوشنبه در همایش مزبور که در تهران برگزار می شود، بااشاره به فرو ریختن هیمنه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: کشورهای منطقه دریافته‌اند که می‌شود بر این ببر کاغذی دست ساخته دیگران غلبه کرد.

به گزارش ایرنا مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب ضمن مقایسه اقدامات کشورهای غربی در قبال جنگ بالکان و جنگ لبنان گفت: آنها در قبال این دو مساله به وقت کشی پرداخته و اجازه دادند تا مسلمانان قتل عام شوند.

ولایتی با اشاره به قتل عام ‪ ۲۰۰‬هزار بوسنیایی و سکوت غرب در قبال آن گفت: این اتفاق در لبنان نیز دارد تکرار می‌شود.

وی با بیان این نکته که وظیفه شورای امنیت، تامین صلح و امنیت جهانی است، گفت: در حالی که آمریکا اجازه آتش بس نمی‌داد، وزیر خارجه این کشور با سفر به منطقه در پی اجرایی کردن طرح خاورمیانه جدید مورد نظر آمریکا بود.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب بااشاره به اینکه قطعنامه پیشنهادی ‪ ۱۲‬ماده‌ای فرانسه با فشار آمریکا تغییر کرده است، خاطرنشان کرد که پیش نویس قطعنامه جدید در پی تامین منافع رژیم صهیونیستی است.

ولایتی با اشاره به شکست اسرائیل در میدان نبرد گفت: اگر این جنگ ادامه یابد، رژیم صهیونیستی شکست بیشتری خواهد خورد و این درحالی است که حزب الله همچون کوه ایستاده است.

وی گفت: آمریکا و غربیها آنچه را که در قطعنامه ‪ ۱۵۵۹‬نتوانستند عمل کنند می‌خواهند در اقدامات جدید خود آن را عملی کنند و بخشی از طرح خاورمیانه جدید خود را در لبنان و فلسطین به اجرا درآورند.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که جهان اسلام و لبنان زیر بار این تحمیل نخواهد رفت.

کد خبر 1898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز