همشهری‌آنلاین: با گذشت یک ماه از انتشار تازه‌ترین رمان جی.کی رولینگ، نویسنده مجموعه رمان هری پاتر، ناشر آلمانی این اثر به دلیل انتشار غیرقانونی این کتاب در اینترنت، به دادگاه منطقه‌ای مونیخ شکایت کرد.

کتاب تازه رولینگ

به گزارش  همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا ، طبق اعلام این دادگاه، رمان جدید رولینگ که با عنوان «یک مرگ ناگهانی» در آلمان منتشر شد، نه فقط در صدر لیست پرفروش‌ترین رمان‌ها قرار دارد بلکه در زمینه دانلود غیرقانونی در اینترنت نیز پیشتاز است.

سخنگوی این دادگاه گفت انتشارات کارلزن در حال حاضر از طریق دادرسی مدنی موفق شده این حق را به دست آورد تا آدرس یک رساننده خدمات اینترنتی ساکن مونیخ را که آدرس اینترنتی مرتبط با انتشار آنلاین غیرقانونی این رمان را در اختیار کاربران قرار داده، در اختیار دادگاه قرار دهد تا به این ترتیب عامل یا عاملان این ماجرا پیدا شوند. به گفته سخنگوی این دادگاه احتمال می‌رود که در صورت پیگیری قضایی این ماجرا مساله جبران خسارت انتشارات کارلزن نیز به میان بیاید.

یک سخنگوی انتشارات کارلزن نیز در این زمینه گفت: انتشارات ما می‌خواهد با پیگیری این ماجرا زنگ خطر در برابر دزدی به صدا درآورد. انتشار غیرقانونی کتاب‌ها در اینترنت همواره هنگامی اتفاق می‌افتد که کتابی به شدت با استقبال واقع می‌شود که این امر در مورد کتاب تازه رولینگ صدق می‌کند.

رمان «یک مرگ ناگهانی» که عنوان اصلی آن «جای خالی ناگهانی» است در آلمان در چاپ نخست با شمارگان 500 هزار نسخه منتشر شد و تمام این نیم میلیون جلد فروخته شده و چاپ دوم آن در دست انتشار است.

همچنین قرار است در تاریخ 5 نوامبر (15 آبان) نسخه شنیداری رمان «یک مرگ ناگهانی» با صدای کریستین برکل هنرپیشه از سوی انتشارات کتاب‌های شنیداری مستقر درمونیخ منتشر و روانه بازار شود.

رمان تازه خالق هری پاتر که نخستین رمان این نویسنده برای رده سنی بزرگسال است، حول محور مرگ ناگهانی مردی به نام بری فرودر، عضو شورای کشیش‌ها می‌گردد. درگذشت او اهالی شهر کوچک پاگفورد در انگلستان را شوکه می‌کند؛ شهری که پشت ظاهر فریبنده و زیبای روستایی‌اش باطنی بس نازیبا نهفته است

کد خبر 189543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز