همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سومین بازی خود در نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا کره جنوبی را از پیش رو برداشت.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال نوجوانان ایران عصر روز یکشنبه (7 آبان) در مرحله دوم جام نهم و در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف کره جنوبی رفت.

نوجوانان ایران با ترکیب بازی‌های قبلی خود یعنی جواد حکمتی، عباس جعفری، اکبر ولایی، سهند اله‌وردیان، رحمان تقی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد)سرگروه) و هادی سید نیازی (لیبرو) بازی در برابر کره جنوبی را آغاز کردند.

ملی‌پوشان نوجوان کشورمان در این دیدار سه بر یک کره جنوبی را شکست دادند تا به عنوان صدرنشین گروه E به مرحله یک چهارم نهایی راه یابند. نوجوانان ایران در ست دوم 25 بر 17 مغلوب کره شدند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 14، 25 بر 20 و 25 بر 18 به پیروزی رسیدند.

گفتنی است، والیبال ایران از سال 2001 و همزمان با سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا، حضور در این رقابت‌ها را آغاز کرد که نخستین حضورش با قهرمانی نیز همراه شد.

پنج مقام قهرمانی در سال‌های 2001، 2005، 2007، 2008، 2010 و یک نایب قهرمانی (2003) ره‌آورد والیبال نوجوانان ایران از این مسابقات است که عنوان پرافتخارترین کشور آسیایی در والیبال نوجوانان را نیز همراه دارد.

پس از ایران والیبال نوجوانان کره جنوبی با یک قهرمانی در سال 1999، سه عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی و در مجموع با پنج مدال در رده دوم قرار دارد.

کد خبر 189425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز