مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی نیسان به دنبال ماده‌ای برای صندلی‌های ماشین‌هایش است که قوام و نرمی پوست انسان را داشته باشد.

nissan

به گزارش گیزمگ مهندسان نیسان به بررسی‌‌های مفصلی در ابن باره انجام داده‌اند که چه چیزی حس لمس همراه با احساس احتی را ایجاد می‌کند.

آنها کشف کرند که هیچ چیزی از لحاظ آرامش‌بخشی و راحتی مانند احساس انگشتان انسان روی بدن نیست. قرارگرفتن در نرمی، گرما و قوام، برای همه افراد رضایت‌بخش است و به طور ناخودآگاه احساسی مانند نوازش ملایم را ایجاد می‌کند.

اغلب سطوح درون خودرو به صورت تماسی فشاری و لغزشی احساس می‌شوند. بررسی‌های مهندسان نیسان نشان داد که حداکثر راحتی درون ماشین هنگامی وجد دارد که سطح چرمی آن نسبت به نوک انگشت انسان اندکی کمتر از قابل فشرده شدن باشد. نتیجه گیری کلی آنها این بود که این قوامی شبیه به قوام پوست نوزاد انسان ایده‌آل ترین وضعیت برای این سطوح است.

نیسان قصد دارد با یک چرم "نیمه- آنیلینی" به همراه یک پوشش محافظتی قوام‌دار و اندکی رنگدانه‌دار که دارای یک الگوی اثرانگشتی باشد، این احساس را در افرادی که سوار ماشین می‌شوند، به وجود آورد.

البته شاید بگویید چرا از خود پوست اصلی استفاده نشود؟ به جز غریب بودن این کار، باید به هزینه‌ها هم توجه داشت. پوست رشد داده شده انسان در آزمایشگاهی هر مترمربعی 250 هزار دلار خرج برمی‌دارد و احتمال ندارد که چنین پوششی به در آینده نزدیک به ماشین‌ها راه پیدا کند!

کد خبر 189413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز