همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران به درخواست ایران نبود و پیشنهادی بود که از سوی اروپایی‌ها مطرح شد، گفت: نیامدن هیات پارلمانی اروپا به دستور صهیونیست‌ها بوده و این موضوع نشان داد که پارلمان اروپا مستقل و آزاد نیست.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لغو سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران گفت: سفر این هیات به کشورمان بنا به درخواست اروپایی‌هایی بوده و از همان ابتدا به آنها اعلام شده بوده که ایران هیچ پیش شرطی را در این باره نمی‌پذیرد.

نماینده مردم بروجرد که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است با بیان اینکه موضوع اهدای جایزه به یکی از زندانیان کشور، موضوعی انحرافی و بهانه‌ای برای لغو این سفر است،‌ افزود: نیامدن هیات پارلمانی اروپا به ایران به دستور صهیونیست‌ها بوده و این موضوع نشان داد که پارلمان اروپا مستقل و آزاد نیست.

وی با بیان اینکه این استقلال پارلمان،‌ نخستین ویژگی ذاتی آن است، گفت: این برای پارلمان اروپا که نمایندگان ملت‌های اروپایی را در درون خود جای داده، تاسف برانگیز است که از حداقل استقلال در برابر فشار صهیونیست‌ها برخوردار نیست.

با بیان اینکه صهیونیست‌ها به صورت علنی با سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران مخالفت کرده بودند، گفت: آمدن اروپایی‌ها به درخواست ایران نبود و پیشنهادی بود که از سوی اروپایی‌ها مطرح شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پیش شرط برای این سفر مورد نظر پارلمان اروپا و ایران نبوده است. بنابراین طرح این موارد خلاف موافقت اولیه است و آن هم ناشی از فشار لابی صهیونیست بر پارلمان اروپا است.

کد خبر 189327
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز