همشهری آنلاین: پژوهش‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران کانادایی نشان می‌دهد، تاریخ تولد، نقش بسزایی در آینده شغلی افراد و تصدی مشاغل مهم ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مطالعه توسط محققان مدرسه تجارت دانشگاه بریتیش کلمبیا و بر روی 375 مدیرعامل بین سال‌های 1992 تا 2009 میلادی انجام شده است.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، تنها 6.13 و 5.87 درصد مدیر عاملان مورد بررسی متولد ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) هستند، درحالی که این میزان برای متولدین ماه‌های مارس و آوریل (فروردین و اردیبهشت) به ترتیب 12.53 و 10.67 درصد است.

پروفسور «مائوریس لوی» یکی از نویسندگان این تحقیق خاطرنشان می‌کند: یافته‌های ما نشان می‌دهد که کودکان متولد تابستان از شانس کمتری برای مدیرعامل شدن در آینده برخوردار هستند.

یافته‌های این پژوهش در خصوص دلیل این موضوع چنین نتیجه‌گیری کرده است که: دانش‌آموزان متولد ماه‌های ژوئن و جولای، جوان‌ترین و متولدین ماه‌های مارس و آوریل، بزرگترین دانش‌آموزان در یک پایه محسوب می‌شوند؛ کودکان بزرگتر در یک پایه، عملکرد بهتری در مقایسه با سایر دانش آموزان آن پایه دارند و این عملکرد بهتر، منجر به تشویق همراهان و کسب موفقیت‌های بیشتر می‌شود.

نتایج این پژوهش در مجله Economics Letters منتشر خواهد شد.

کد خبر 189028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز