همشهری آنلاین: مراسم برائت از مشرکین که از ساعت 9 و 30 دقیقه‌ صبح روز عرفه در بعثه‌ مقام معظم رهبری واقع در صحرای عرفات آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

مراسم برائت از مشرکان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در سرزمین وحی، در مراسم باشکوه برائت از مشرکین که مقارن ساعت 9 و 30 دقیقه‌ پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه به وقت عربستان آغاز شد، ایرانیان و زائرانی از کشورهای مختلف حضور داشتند و شعارهایی را از جمله «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو»، «عزت و سربلندی در سایه اسلام است»، «تفرقه و اختلاف پیروی از شیطان است»، «رژیم اشغالگر فلسطین باید شود محو ز روی زمین»، «این گفته امام و رهبر ماست / شعار ما نبرد با آمریکاست»، «فریاد مظلومان روی زمین / مرگ بر آمریکای مردم‌فریب»، «مرگ بر انگلیس»، «الموت لآمریکا» سر دادند.

مراسم برائت از مشرکان

در این مراسم، پس تلاوت آیات آغازین سوره‌ برائت، نماینده‌ ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب، از تمام زائران ایرانی خانه‌ خدا به‌خاطر رعایت نظم و انسجام در بجا آوردن مناسک حج و برنامه‌های مختلف تشکر کرد.

سپس متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر خوانده شد. همچنین متن این پیام که به زبان عربی هم ترجمه شده بود، قرائت شد.

سپس قطع‌نامه‌ پایانی این مراسم خوانده شد که زائران بعد از هر بند از قطع‌نامه با شعار «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر» آن را تأیید می‌کردند. در ادامه، زائران کاروان‌ها با آرامش و صلابت به‌سوی محل استقرار خیمه‌های خود رفتند تا پس از استراحتی کوتاه پس از نماز ظهر و عصر، برای مناجات دعای عرفه آماده شوند.

مراسم برائت از مشرکان

پیام رهبر معظم انقلاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی و مالایو در پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه‌ی مقام معظم رهبری منتشر شده است.

کد خبر 189027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز