سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جعفری جوزانی فیلم بمباران شیمیایی حلبچه و برخی از شهرهای کرمانشاه را می‌سازد.

عکاسی

به گزارش ایلنا، استاندار کرمانشاه در دیدار با جعفر جوزانی، کارگردان معروف سینمای ایران گفت: بسیار خوشحالیم که آقای جعفری جوزانی از کارگردانان به نام و برجسته کشور دعوت ما را برای ساخت فیلم بمباران شیمیایی توسط رژیم جنایتکار صدام در حلبچه عراق و نقاطی از استان کرمانشاه پذیرفتند.

هاشمی با اشاره به اینکه با ساخت این فیلم ماهیت ضد بشری و ضد اخلاقی ایادی غرب که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، بیش از پیش برای جهانیان روشن و آشکار خواهد شد، افزود: بعد از بمباران شیمیایی حلبچه عراق و بخش هایی از ایران توسط رژیم صدام، ایادی غرب نه تنها در مقابل این جنایت آشکار و بزرگ عکس العملی نشان ندادند بلکه با چراغ سبز نشان دادن و فروش تسلیحات غیرمتعارف، زمینه را برای این جنایت هولناک فراهم ساختند.

وی تاکید کرد: با ساخت این فیلم ایادی استکبار جهانی بیش از پیش برای جهانیان رسواتر خواهند شد، لذا در این فیلم ضروری است که علاوه بر تصویر کشیدن افرادی که هنوز با اثرات ناشی از بمباران شیمیایی در کرمانشاه روبرو هستند و همچنین نحوه مهمانوازی و برخورد مردم استان با مجروحان جنگی شهر حلبچه ناشی از بمباران شیمیایی به تصویر کشیده شود.

وی با بیان اینکه ساخت این فیلم هم از بعد داخلی و هم از بعد بین المللی تاثیرگذار خواهد بود، افزود: بعضی از فیلم ها برای زمان خاصی ساخته می‌شوند اما این فیلم با توجه به محتوای آن که جنایت کشورهای غربی از یک سو و ایمان و تعهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که هرگز به سمت استفاده از این سلاح های کشتار جمعی گرایش نداشتند، به تصویر می‌کشد، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

جعفری جوزانی نیز با تقدیر از استاندار کرمانشاه برای هماهنگی لازم به منظور ساخت فیلم بمباران شیمیایی در استان گفت: با توجه به این که هماهنگی مدیریتی خوبی که در استان وجود دارد و همچنین روحیه مهمانوازی و پهلوان منشی مردم خوب کرمانشاه تصمیم گرفتیم که بخش بیشتر این فیلم در کرمانشاه و بخش هایی از آن نیز در اقلیم کردستان عراق ساخته شود.

وی افزود: برخورد مردم استان با مجروحان بمباران شیمیایی شهر حلبچه در اسفند سال 1366 خیلی جذاب و زیباست و ما در ساخت این فیلم گوشه‌هایی از این نحوه برخورد شایسته کرمانشاه را به تصویر خواهیم کشید.

 

کد خبر 188776

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز