همشهری آنلاین: مرکز هنرهای تجسمی با صدور بیانیه‌ای به ممنوعیت حضور عکاسان ایران در مسابقه سالانه موسسه نشنال جئوگرافی اعتراض کرد و اقدام این موسسه را محکوم کرد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، در بیانیه مرکز هنرهای تجسمی آمده است: اقدام موسسه نشنال جئوگرافی مبنی بر ممنوعیت حضور عکاسان ایران و چهار کشور دیگر در مسابقه سالانه این موسسه با هدف و رسالت این موسسه با سابقه که توسعه علم، معرفی و حفاظت از آثار طبیعی و توجه به باستانشناسی و زیست شناسی و علم جغرافیا است، مغایرت و تعارض دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: موسسه نشنال جئوگرافی زبان جهانی و پاک و تاثیرگذار هنر را برای دستیابی به اهداف توسعه علم و حفاظت از آثار طبیعی در سراسر جهان به کار می‌گیرد اما مانع حضور هنرمندان می‌شود و این اقدام با فطرت پاک و بی آلایش هنر و اهداف آن در تعارض است.

مرکز هنرهای تجسمی در این بیانیه آورده است: عکاسان ارزشمند ایران همواره در عرصه‌های مختلف نقش تاثیرگذاری داشته‌اند و در رویدادهای جهانی درخشیده‌اند و ممنوعیت حضور آنان در مسابقه عکس نشنال جئوگرافی از اهداف غیر علمی و غیر هنری این موسسه حکایت دارد و اعتبار آن را به عنوان موسسه‌ای که مدعی دغدغه توسعه علم است، خدشه دار می‌کند.

 

 

کد خبر 188650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز