گروه شهری: در سال‌جاری باتوجه به بحران اقتصادی در کشور و تحمیل تحریم‌های مضاعف داخلی به شهرداری، بیش از 10هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی (علاوه بر اقدامات خدمات شهری) اختصاص یافته است.

این خبری است که حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهردار تهران روز گذشته آن‌را در همایش تجلیل از بازنشستگان سال‌های90 و 91 شهرداری تهران اعلام کرد. وی همچنین با اشاره به اینکه تحریم‌ها و بحران اقتصادی در کشور بروز پیدا کرده است به این نکته نیز اشاره کرد که اعتبار 10هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته به پروژه‌های عمرانی شهر، غیر از اقدامات خدمات شهری بوده و فضای سبز و تمام معابر، پل‌ها و بزرگراه‌هایی که امروز ساخته شده بیش از 50درصد کل کارهای عمرانی در طول کل دوره شهرداری بوده است. پورزرندی با بیان اینکه امروز پروژه‌های عمرانی‌‌ای در شهر تهران در حال انجام است که شاید در گذشته کسی جرأت انجام این پروژه‌ها را در خود نمی‌دید، به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های پایتخت نیز اشاره کرد.

22کیلومتر بزرگراه امام علی، بزرگراه صدر، نیایش، تونل امیرکبیر و دریاچه چیتگر از پروژه‌های مهم شهرداری تهران است که با تمام محدودیت‌های مالی در حال انجام است. وی همچنین با تأکید بر اینکه شهرداری تهران اقتصاد مقاومتی را سال‌هاست که تجربه کرده و سال‌ها با تمام محرومیت‌ها و تحریم‌ها پروژ‌ه‌ها را پیش برده است، تصریح کرد:

با وجود همه تحریم‌ها و محرومیت‌ها هزینه‌های شهر 20درصد کاهش یافته است. اشاره معاون مالی و اداری شهردار تهران به هزینه‌های پایتخت است که پیش از سال 84 نیمی از اعتبارات به بودجه جاری و فقط نیمی دیگر به‌کار در شهر تخصیص داده می‌شد. این در حالی است که در حال حاضر طبق اسناد موجود و در دسترس برای شهروندان، 18درصد از بودجه شهرداری به هزینه‌های جاری و 82درصد دیگر به پروژه‌های شهری و به‌طور کلی کار در شهر اختصاص می‌یابد.

کد خبر 188572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز