پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: تساوی توأم با برتری پرسپولیس برابر استقلال در دربی شصت و دوم چیزی نبود که سرمربی ترکیه‌ای سرخ‌ها را از خود بی‌خود کند.

اگرچه نمی‌تواند خوشحالی خود را از عملکرد تیمش مقابل استقلال کتمان کند اما این بدان معنا نیست که در قامت همان دنیزلی همیشگی قرار نگیرد و در مقابل بی‌نظمی بازیکنان رفتار مصلحت‌اندیشانه داشته باشد.

او این بار حسین بادامکی را تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات تیم منع کرده. هافبک نفوذی سرخ‌ها که در دربی شصت و دوم در دقایق پایانی توسط مصطفی دنیزلی به بازی گرفته شد، در اولین تمرین بعد از دربی به نشانه اعتراض در تمرینات تیمش شرکت نکرد.

 او که معتقد بود برای مصاف با استقلال در اوج آمادگی قرار داشته اما دنیزلی این فرصت را از او گرفته بعد از غیبت یک جلسه‌ای خود تصمیم گرفت اعتراض خود را در کارگران به طور مستقیم با آقای سرمربی در میان بگذارد.

اما این دنیزلی بود که خطاب به او گفت: «بهتر است بروی و استراحت کنی.» پاسخ سرمربی پرسپولیس روشن بود. بادامکی به دلیل عدم حضور در اولین تمرین تیم پس از دربی تنبیه شده.

مصطفی دنیزلی سپس با این سئوال که چرا طی هفته‌های گذشته باوجود انتقادهایی که از من به‌خاطر به بازی گرفتن تو می‌شد، اعتراض نمی‌کردی؟ شاگرد مشهدی خود را در حالت آچمز قرار داد. بادامکی هم که روز گذشته مصاحبه‌های متفاوتی از او در روزنامه‌ها به چاپ رسیده در واکنش به اخراجش از پرسپولیس تأکید کرده: «نارضایتی من به این دلیل است که من در تمرینات خوب بودم و برای 90 دقیقه بازی با استقلال در اوج آمادگی قرار داشتم.»

هافبک سرخ‌ها در اظهار نظر متفاوت دیگری گفته: «غیبت من در تمرینات تیم به دلیل بیماری پدرم بود. به همین دلیل این روزها روحیه خوبی ندارم.»

این در حالی است که دنیزلی پس از اجازه تمرین ندادن به بادامکی خطاب به دیگر بازیکنان تیم که قصد میانجیگری میان وی و بازیکن اخراجی پرسپولیس را داشتند، تصریح کرد: «مشکل او حل‌شدنی است. همه چیز به خود او بستگی دارد.»

در شرایطی که به نظر می‌رسد حسین بادامکی پس از گذراندن دوره تنبیهی «که مدت آن را دنیزلی تعیین می‌کند» می‌تواند در تمرینات پرسپولیس به طور مجدد حضور یابد، پرونده اخراج یکی، دو بازیکن دیگر هم در حال بررسی است.

داریوش رضاییان و محمدرضا مامانی گزینه‌هایی هستند که دنیزلی چندان اعتقادی به آن‌ها ندارد. سه‌شنبه شب 14 فروردین رضاییان در جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه از وی خواسته تا مشکلش با دنیزلی را حل کند اما پس از شنیدن این پاسخ که «می‌توانی به یک تیم دسته اولی خوب بروی» احتمالاً از تلاش خود برای ترتیب دادن جلسه با انصاری‌فرد سخت پشیمان شده است.

اما داستان داریوش رضاییان با پرسپولیس آن‌جایی شکل جنجالی‌تری به خود گرفته که این بازیکن در ادعایی عجیب گفته است: «یکی از اعضای کادر فنی از من و دیگر بازیکنان برای حضور در ترکیب درخواست پول کرد و من به دلیل باج ندادن اخراج شدم.»

اتهام در حالی صورت گرفته که داریوش رضاییان برای اثبات این ادعا دلیلی ارائه نکرده و تنها به ذکر این جمله که آن‌ها نمی‌توانند این مسائل را تکذیب کنند، اکتفا کرده. مصطفی دنیزلی نیز چهارشنبه در مصاحبه‌ای در واکنش به این ادعا تأکید کرده: «او باید ادعای خود را ثابت کند.»

مامانی هم اگرچه گفته می‌شود به دلیل خشونت در تمرینات و درگیری لفظی با کاپیتان تیم تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات محروم شده اما به گفته یک منبع آگاه سرمربی ترک‌تبار پرسپولیس از ابتدا هم چندان اعتقادی به او نداشت.

 این اتفاقات در حالی موضوع «اخراج» در پرسپولیس را پر رنگ‌تر می‌کند که فراز فاطمی در تصمیمی غیرمنتظره از سوی دنیزلی به تمرینات تیم بازگردانده شده. بازیکنی که طی این مدت اعتراضی به تصمیمات سرمربی پرسپولیس در خصوص نیمکت‌نشینی‌اش نداشت.

از طرفی داود سیدعباسی هم در تمرینات پس از دربی با غیبت خود آشکارا به نیمکت‌نشینی‌‌اش در پرسپولیس اعتراض کرده که بازگشت او نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند که این بازیکن هم به دنبال حل مشکل خود قصد دارد محمدحسن انصاری‌فرد را واسطه قرار دهد اما با توجه به مصاحبه‌های جنجالی این بازیکن بعید به نظر می‌رسد که تا پایان فصل دنیزلی به او اجازه تمرین بدهد.

ریشه اختلافات این بازیکن با سرمربی پرسپولیس از آن‌جایی شروع شد که سیدعباسی قبل از فینال جام حذفی برابر سپاهان ضمن انتقاد از تمرینات تیمش گفت: «متأسفانه ما تمرین پنالتی  نداریم.»

انتقادی که اتفاقاً در زمان حضور حمید استیلی در کادر فنی پرسپولیس نیز مطرح شد. چهارشنبه در تمرینات این تیم چهار بازیکن حضور نداشتند؛ محمدرضا مامانی، حسین بادامکی، داود سیدعباسی و داریوش رضاییان.

نکته جالب این که دنیزلی برای اثبات این حرف که «با هیچ کس تعارف ندارم» پیش از این هم بازیکنان باتجربه‌ای چون کریم باقری و حتی نیکبخت واحدی را برای مدتی تنبیه کرده بود.

حالا از 4 بازیکن خاطی اواسط فصل؛ باقری، مامانی، سیدعباسی و فاطمی تنها کاپیتان تیم است که نظر دنیزلی را جلب کرده. اما در میان کنار گذاشته شده‌های پرسپولیس به نظر می‌رسد بازگشت داریوش رضاییان با توجه به ادعای جنجالی‌اش مبنی بر باج‌خواهی کادر فنی از بازیکنان امری غیرممکن است.

کد خبر 18856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز