همشهری‌آنلاین: مدیر ثبت سفارشات مرکز مبادلات ارزی گفت: از هفته آینده کالاهای اولویت هشتم نیز مشمول دریافت ارز مبادله‌ای می‌شوند.

ساسان خدایی - مدیر ثبت سفارشات مرکز مبادلات ارزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر بالا اظهار کرد: متقاضیان این گروه کالایی می‌توانند به مرکز مبادله مراجعه کنند که البته توصیه ما این است که به سطح بانک‌های عامل در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی گفت: اولویت سوم تا هشتم، اولویت‌های مربوط به چرخه تولید و صنعت است؛ هر چند که اولویت‌های متقدم‌تر یعنی اولویت‌های سوم و چهارم عمدتا شامل مواد اولیه و پایه واحدهای تولیدی است و اولویت‌های هفتم شامل تجهیزات و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی است.

به گزارش ایسنا، اولویت هشتم شامل انواع عصاره‌ها، لامپ‌ها، ریش‌تراش‌ها، ماشین‌آلات خاکبرداری، یخچال‌فریزر، لاستیک سواری، ماشین رختشویی و ماشین ظرفشویی و ... است.

به گزارش ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت تابستان امسال کالاهای وارداتی مشمول دریافت ارز را به 10 گروه تقسیم کرد که اولویت‌های اول و دوم از ارز مرجع 1226 تومانی بهره‌مند شده و قرار شد که سایر اولویت‌ها از ارز مبادله‌ای که قیمت آن روزانه در مرکز مبادلات ارزی مشخص می‌شود برخوردار شوند. تاکنون تا اولویت‌های سوم تا هفتم برای ثبت سفارش کالا و تخصیص ارز مبادله‌ای فرا خوانده شده‌اند. در جدیدترین تصمیمات گرفته شده مبنا بر این است که اولویت‌های نهم و دهم کالاها از این فهرست حذف شوند. البته این موضوع هنوز نهایی نشده است.

 

کد خبر 188249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز