گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: گرانی اقلام خوراکی، کالاهای مصرفی و محصولات صنعتی تشدید برخورد با اخلالگران اقتصادی، گرانفروشان و محتکران را به‌دنبال داشته است.

به گزارش همشهری، در پی اظهارات اخیر مسئولان سازمان حمایت مبنی بر تشکیل کمیته ویژه برخورد با گرانفروشی، روز گذشته معاونت استانداری تهران، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت، از برخورد قاطع دولت با اخلالگران اقتصادی، گرانفروشان و محتکران کالاها خبر داده و اعلام کرده‌اند، در حال شناسایی گرانفروشان و احتکار‌کنندگان کالاها هستیم و برخورد جدی با آنان در دستور کار قرار دارد.

رویکرد کنونی مسئولان تنظیم بازار، پیش از این نیز در فواصل زمانی مشخص با افزایش تقاضا و گرانی برخی اقلام مطرح شده گرچه نتیجه چندان مشخصی در ثبات یا بازگشت قیمت‌ها در بازار به‌دنبال نداشته است. روز گذشته نعمت‌الله ترکی با اشاره به آغاز بررسی قیمت‌ها در بازار تصریح کرده است، نوسان قیمت برخی کالاها متاثر از قیمت ارز بوده ولی گرانی بعضی اجناس ربطی به افزایش نرخ ارز نداشته و بر این اساس فهرست قیمت برخی کالاها که به‌دنبال رشد نرخ ارز افزایش یافته در حال بررسی است اما با کارخانه‌ها، تولید‌کنندگان و فروشندگانی که اقلام مصرفی را خودسرانه گران کرده‌اند به‌شدت برخورد می‌شود و در همین راستا برخی کارخانه‌های لبنی متخلف تا سقف 10میلیارد تومان جریمه شده‌اند که درصورت ادامه گرانفروشی، تعطیل خواهند شد.

خودرو ساز متخلف جریمه شد

همچنین تشدید گرانفروشی و ممانعت از عرضه خودرو در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی که توسط سازمان حمایت تأیید شده ادامه دارد. با وجود این یدالله ملکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه 200میلیارد تومانی یک شرکت خودروساز به‌دلیل تخلف گرانفروشی و برگشت مبالغی به مشتریان خبر داده است.

کد خبر 188216
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز