گروه بین‌الملل: درحالی‌که مقام‌های آمریکا به‌ویژه در جریان تبلیغات انتخاباتی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان تا پایان سال ‎۲۰۱۴‎ تأکید دارند گزارش‌ها از طرح دولت این کشور برای باقی نگه داشتن نیروهای خود پس از این موعد در خاک افغانستان خبر می‌دهد.

سرباز

به گزارش راشا تودی، مارک گراسمن، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان که در اسلام‌آباد به سر می‌برد تأکید کرده که مذاکرات جدید مشخص می‌کند که وضعیت نیروهای نظامی در منطقه پس از ‎۲۰۱۴‎ جهت مبارزه با تروریسم چطور خواهد بود.
به گفته گراسمن، آمریکا به‌زودی دوره جدیدی از مذاکرات را با کشورهای منطقه برای طرحی جهت ادامه فعالیت نیروهای این کشور پس از اینکه تصور شد جنگ تمام‌شده انجام خواهد داد.

مجله فارین پالسی هم گزارش داده که هدف آمریکا از دور جدید مذاکرات جلب موافقت ادامه حضور نظامی آمریکا پس از پایان سال ‎۲۰۱۴‎ است. مارک گراسمن پس از یک دور مذاکرات با گروه بین‌المللی تماس در امور افغانستان در آنکارا راهی پاکستان شده است. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:

نشست گروه بین‌المللی تماس در مورد شرایط افغانستان و تعهدات بین‌المللی درخصوص امنیت و توسعه در این کشور متمرکز است. کشورهای عضو گروه بین‌المللی تماس درنظر دارند تا درخصوص حمایت بین‌المللی از روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای ائتلاف به نیروهای افغان بحث و رایزنی کنند. این در حالی است که به تازگی یک مقام ارشد دولت انگلیس هم اعلام کرده که کشورش تمامی تعهداتش را در برابر افغانستان ایفا خواهد کرد و این کشور را پس از ‎۲۰۱۴‎ تنها نخواهد گذاشت.

۵۳‎ زخمی در انفجار انتحاری جنوب شرق افغانستان

مقام‌های ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان روز گذشته از زخمی شدن حداقل ‎۵۳‎ نفر در انفجاری انتحاری خبر دادند. براساس اعلام مقام‌های محلی عامل انتحاری این حمله یک مینی بوس بمبگذاری شده را به دیوار یک پایگاه ارتش در منطقه کوبیده و منفجر کرده است. هر چند مقام‌های دولتی گفته‌اند که در این حادثه به غیرنظامیان آسیب نرسیده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که ‎هشت‎ زخمی غیرنظامی به این بیمارستان برای درمان منتقل شده‌اند. همچنین یک دختر چهارساله در پی این انفجار سکته و فوت کرده است. شبه نظامیان طالبان مسئولیت این بمبگذاری را برعهده گرفته و گفته‌اند که بر اثر این حمله تلفات سنگینی به نیروهای داخلی و خارجی وارد شده است.

کد خبر 188210
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز