همشهری آنلاین: رییس دانشگاه اصفهان با اعلام آمادگی دانشگاه اصفهان برای ایجاد رشته خبرنگاری در سطح تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: باید خبرنگاری به عنوان یک دانش آکادمیک در مراکز آموزش عالی تدریس و پیگیری شود.

به گزارش ایسنا دکتر محمد حسین رامشت با حضور در واحد اصفهان این خبرگزاری گفت:با تشکیل کارگروهی به تدوین سرفصل دروس رشته خبرنگاری می‌پردازیم و برای تصویب آن را به وزارت علوم ارسال می‌کنیم.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اظهار نظرهایی در خصوص تشکیل دانشکده خبر در اصفهان، تصریح کرد: دانشگاه و دانشکده تنها یک ساختمان نیست که به راحتی ساخته شود بلکه نیاز به بررسی‌های علمی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی دارد.

وی در ادامه با اشاره به سال تحصیلی جدید گفت: امسال در حدود یکهزار و 300 نفر در مقطع کارشناسی، 2 هزار نفر در کارشناسی ارشد و 300 نفر در مقطع دکترا پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

رامشت با اعلام رشد 15 درصدی تعداد رشته‌های دانشگاه اصفهان افزود: در سال تحصیلی جدید حدود 300 رشته تحصیلی در دانشگاه اصفهان وجود دارد.

70 درصد خانواده‌ها خواستار تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها هستند

رییس دانشگاه اصفهان در خصوص تفکیک جنسیتی برخی رشته‌ها در دانشگاه اصفهان عنوان کرد: تفکیک جنسیتی برخی رشته‌ها سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها به ویژه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی حدود 96 درصد تنها دختران حضور داشتند، گفت: در رشته‌هایی که تنها یک یا دو پسر و یا دختر شرکت می‌کردند، تصمیم به تفکیک جنسیتی گرفتیم.

وی اضافه کرد: بر اساس تعاملی که با دانشگاه صنعتی اصفهان داشتیم قرار شد در برخی رشته‌ها به دلیل وجود دانشگاه اصفهان در داخل شهر اصفهان خانم‌ها پذیرش شوند و آقایان در دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل بپردازند.

رامشت تصریح کرد: بر اساس یک ارزیابی 70 درصد خانواده‌ها خواستار تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها هستند.

ارگان‌ها برای طرح‌های مطالعات اجتماعی و علوم انسانی هزینه کنند

وی همچنین به فعالیت دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در چند سال پیش صنایع حاضر نبودند تحقیقات واحدهای تحقیق و توسعه خود را به دانشگاه‌ها بسپارند و به این دلیل کمتر اساتید ما به سمت کارهای عملی می‌رفتند.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: اما قانون جدید صنایع را موظف به همکاری با دانشگاه‌ها در اجرای طرح‌های تحقیقاتی خود می‌کند. بنابراین طرح دانشگاه‌ها با توجه به امکانات موجود در آنها برای اجرای پروژه‌های صنعتی و نیمه صنعتی رتبه بندی شده‌اند.

رامشت تصریح کرد: متاسفانه همه این طرح‌ها که برای آن هزینه‌های میلیاردی در نظر گرفته می‌شود، صنعتی هستند و هیچ ارگانی حاضر نیست برای طرح‌های مطالعات اجتماعی و علوم انسانی هزینه کند با وجودی که مسایل حوزه اجتماعی هم به اندازه مسایل مهندسی وفنی در شهرها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

رییس دانشگاه اصفهان در خصوص تردد خودروها از درب شمالی و ترافیک خیابان دانشگاه گفت: مسؤولان بر این باور بودند که درب شمالی دانشگاه موجب ایجاد گره کور ترافیکی در خیابان دانشگاه شده است، اما با اجرای یک طرح جدید و ارایه آمار توسط دانشگاه متوجه شدند که حتی در ساعت 19 عصر که کمتر خودرویی از درب شمالی دانشگاه تردد می‌کند باز هم این خیابان با ترافیک مواجه است.

وی افزود: البته اصلاحاتی به لحاظ مهندسی در این خیابان انجام شد و هم‌چنین قرار است طرحی مبنی بر ایجاد یک کنار گذر برای خودروهایی که می‌خواهند از در شمالی تردد کنند اجرا شود.

کد خبر 187900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز