همشهری آنلاین: شهاب‌سنگ آهنی که قرار است 23 مهر به حراج گذاشته شود، به قدری شبیه صورت انسان است که در نگاه اول مانند آثار هنری دوره رومی‌ها به نظر می‌رسد.

حراج 160 هزار دلاری شهاب‌سنگی شبیه صورت انسان

شهاب سنگ به عنوان بخشی از مجموعه ماکوویچ در حراج تاریخ طبیعی اثر شهاب‌سنگ، با قیمتی بین 136 تا 160 هزار دلار به فروش گذاشته می‌شود.

این نمونه بی‌همتا در سال 1992 توسط قبایل بومی در نامبیا با کمک یک دستگاه فلزیاب کشف شد.

علاوه بر شباهت این شهاب سنگ عجیب به صورت انسان می‌توان آن را شبیه صورت جغد هم دانست.

شکل‌گیری حفره روی یک شهاب‌سنگ آن هم به صورت طبیعی بسیار عجیب و نادر است، اما غریب‌تر آن که این دو حفره در موقعیتی قرار گرفته‌اند که صورت موجودات زنده را تداعی می‌کند.

این شهاب‌سنگ که به واسطه همین دو حفره شناخته می‌شود، دارای تیغه‌هایی است که به نظر می‌رسد یک مجسمه‌ساز آن‌ را ساخته است و تعادل نامتقارنی میان دو طرف شهاب سنگ آهنی وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند: "لحظات استخراج آن از زیر سطح زمین در شکل‌گیری منحصر به فرد آن موثر بوده است."

شهاب‌‌سنگ‌ها اجرام بزرگی‌ هستند که بیش‌تر از سنگ و فلز تشکیل شده‌اند. این اجرام هنگامی که وارد جو زمین می‌شوند به دلیل قطر زیادشان از جو می‌گذرند و دهانه‌‌ها و عوارض گوناگونی از خود بر جای می‌گذارند.

بیش‌تر سنگ‌های آسمانی دست کم مقداری فلز آهن و در واقع آلیاژی از آهن و نیکل دارند. درخشش فلز در سطوح شکسته این شهاب‌سنگ‌ها قابل مشاهده است. سنگ‌های آسمانی به طور کامل همواره مقداری فلز دارند و بسته به مقدار فلز در سه گروه دسته‌بندی می‌شوند: سنگ‌های آسمانی فلزی که صددرصد از فلز ساخته شده‌اند.

سنگ‌های آسمانی فلز - سنگ که دارای 50 درصد فلز و 50 درصد سنگ هستند.

و سنگ‌های آسمانی سنگی، که دارای رگه‌های فلزی کوچکی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

کد خبر 187677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز