شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

علیرضا شهبازی*: سفر مقام معظم رهبری برای هر استانی یک نعمت بزرگ و مایه برکات فراوان است و بی‌شک بی‌توجهی به مطالبات ایشان و کوتاهی در پیگیری اوامر و رهنمود‌هایی که ایشان معمولا در قالب بیانات و مصوبات سفر مطرح می‌فرمایند و چشم‌انداز روشنی از توسعه مادی و معنوی استان به‌دست خواهد داد، کفران این‌نعمت بزرگ ‌محسوب می‌شود.

بجنورد - رهبر - دیدارها

 مقام معظم رهبری اردیبهشت سال1388به استان کردستان سفر فرمودند و مورد استقبال پر شور مردم انقلابی و ولایتمدار این استان قرار گرفتند. در این مدت توصیه ایشان مبنی بر توسعه همه‌جانبه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و توصیه خدمت بی‌منت دولت به مردم، بزرگ‌ترین انگیزه مسئولان کردستان برای اجرای پروژه‌های بزرگ و آبادانی این استان بوده است.

سفر مقام معظم رهبری برای کردستان دستاوردهای همه‌جانبه و بزرگی در تمام زمینه‌ها داشت و فصل نوینی را در تاریخ کردستان و توسعه این منطقه گشود. از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر می‌توان به تقویت وحدت میان شیعه، سنی و افزایش همدلی میان مردم و مسئولان و ازبین رفتن برخی زمینه‌های جعلی و ساختگی افکار ضد‌همبستگی ملی و دینی اشاره کرد. ایشان در حوزه مطالبات مذهبی اهل سنت، دستورات متعددی صادر کردند که ازجمله آنها می‌توان به احداث دانشگاه مذاهب اهل سنت و پخش اذان اهل سنت از صداوسیما اشاره کرد که موجب خشنودی مردم استان اعم از شیعه و سنی شد.

متأسفانه کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از عقب‌ماندگی بیشتری رنج می‌برد اما با سفر مقام معظم رهبری مصوبات بزرگ و مهمی در حوزه‌های مختلف تعیین و با تأکید ایشان بلافاصله وارد مراحل اجرایی شد که در پرتو عنایت خاص ایشان به این منطقه مرزی و محروم، ان‌شاءالله کردستان به‌زودی با فقر و محرومیت خداحافظی خواهد کرد. تصویب 1258پروژه شامل 971پروژه روستایی، 287پروژه شهری و 284پروژه اقتصادی و اشتغال‌زایی با تخصیص اعتباری حدود831میلیارد تومان در این سفر پربرکت باعث راه‌افتادن کاروان سازندگی و اشتغال‌زایی در استان شد؛ به‌طوری که هر روز که می‌گذرد آثار فقر و محرومیت از چهره استان زدوده می‌شود.

تا‌کنون بیش از 90درصد پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان که شامل گازرسانی به روستاها، احداث مدارس و خانه‌های بهداشت و ساخت چندین سد است، تکمیل و تحویل مردم داده شده و برخی از آنها مانند ساخت بیمارستان 540تختخوابی کوثر سنندج به‌دلیل زمانبربودن باوجود پیشرفت فیزیکی بالا هنوز تکمیل نشده و در تلاش هستیم که درشمار طرح‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد. امروز با وجود آنکه بیش از سه سال از سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان می‌گذرد اما شور و نشاط حضور معظم‌له در این خطه از میهن اسلامی هنوز هم تداوم دارد و مردم کردستان هرگز حال‌وهوای روز‌های میزبانی از مقتدا و ولی امر خود را فراموش نخواهند کرد.

* استاندار کردستان

کد خبر 187629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز