همشهری‌آنلاین: رییس پلیس راه استان سمنان از کاهش 35 درصدی شمار کشته‌های سوانح رانندگی در 15 روز نخست مهرماه خبر داد و گفت: در این مدت 51 خودروی دارای دو تخلف حادثه‌ساز نیز توقیف شدند.

accident

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سرهنگ "علیرضا رضوی خبیر" روز گذشته از کاهش چهار درصدی مجموع تصادفات در 15 روز اول مهرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: شمار کشته‌شدگان این حوادث نیز 35 درصد کاهش یافته است.

رضوی خبیر با بیان این که 47 درصد سوانح رانندگی فوتی و جرحی در جاده‌های استان در این مدت مربوط به واژگونی خودرو بوده است، تأکید کرد: با توجه به این آمار و از آنجا که کویری بودن محورهای استان از عمده دلایل واژگونی وسایل نقلیه است، دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک باید برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت را برای کاهش آمار واژگونی‌ها اجرا کنند.

وی خستگی و خواب آلودگی راننده را مهمترین عامل واژگونی خودرو عنوان کرد و افزود: احداث و تکمیل مجتمع‌های خدماتی رفاهی در فواصل مناسب جاده‌های استان، ایجاد فضاهای سبز، آب نماها و توقفگاه‌ها، نصب تابلوهای جذاب و تاثیرگذار آموزشی هشداری و استفاده از پرچم‌های رنگارنگ برای جلوگیری از خیرگی چشم رانندگان از جمله اقدامات دستگاه‌های مرتبط است که با اجرای آن واژگونی وسایل نقلیه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سرهنگ رضوی خبیر ادامه داد: در 15 روز نخست مهرماه امسال، محور شاهرود - سبزوار با وقوع 12 فقره تصادف فوتی و جرحی همچنان در رأس محورهای پرخطر استان قرار دارد؛ به طوری که 22 درصد آمار کشته‌ها و 14 درصد مجروحان استان به این محور اختصاص یافته است.

وی ساعت 6 تا 8 صبح را بدترین بازه زمانی از حیث تعداد وقوع تصادفات فوتی و جرحی اعلام کرد و گفت: 14 درصد تصادفات فوتی و جرحی و 22 درصد از کشته‌ها در این ساعت در سطح راه‌های استان رخ داده است.

رضوی خبیر از توقیف 51 خودروی دارای دو تخلف حادثه‌ساز در جاده‌های استان سمنان خبر داد و افزود: 113 دستگاه موتورسیکلت که راکبان آن دارای تخلف بودند نیز در این مدت توقیف شدند.

کد خبر 187520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز