همشهری آنلاین: عضو شورای سیاست‌گذاری مد و لباس گفت: در نمایشگاه مد و لباس «مانتو و پوشش سر» در آبان اولین گام برای هویت‌یابی طراحان برداشته می‌شود.

مد و لباس

حمید قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: در این نمایشگاه درصدد ارتباط با تولیدکنندگان و تجاری سازی محصولات مطابق با موازین ایرانی اسلامی هستیم، به همین دلیل برای اولین بار با طراحان پیشکسوت مد و لباس کشور جلسه هم‌اندیشی برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسه به بحث و تبادل نظر برای بهتر برگزاری نمایشگاه پرداخته شد. یکی از مسائل اصلی که توسط پیشکسوتان و طراحان مد مطرح شد در مورد دغدغه حضور دانشجویان فارغ التحصیل رشته‌های طراحی و دوخت در نمایشگاه مد و لباس بود، چون بسیاری از طرح‌های آنان برای اولین بار به نمایش در می‌آید و برای پیشگیری از کپی‌برداری طرح‌شان و چاپ آن در ژورنال، باید مساله مالکیت معنوی هر طرح در نمایشگاه در نظر گرفته شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها در نمایشگاه مد و لباس آبان ماه، هویت‌یابی طراحان مدنظر قرار داده می‌شود.

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکلات طراحان و صاحب‌نظران مورد بررسی قرار گرفته شده و مسیر همکاری با آنها هموارتر خواهد شد.

کد خبر 187507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز