همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دلایل افزایش هزینه های آزمون‌های بین المللی این سازمان،‌ گفت: سازمان سنجش آموزش از محل برگزاری این آزمون‌ها هیچ سودی نمی‌برد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر، افزود: هزینه ثبت نام و برگزاری آزمونهای بین المللی جزء اولویت‌های ده گانه ارز نیست و با ارز مرجع یا مبادلاتی برای این منظور هنوز موافقتی نشده است از این رو مبنای محاسبه سازمان سنجش برای هزینه ثبت نام آزمونهایی نظیر آیلتس و تافل، صرافی‌ها است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال با احتساب دلار 285 هزار تومان هزینه آزمون 541 هزار و 500 تومان می شود و ما به تفاوت این هزینه در حدود 60 هزار تومان صرف برگزاری آزمون، هزینه های ارسال ارز، ثبت نام و خدمات سازمان سنجش می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سازمان سنجش در سایت خود اعلام کرده که این هزینه علی الحساب است، گفت: درصورتی که هزینه تغییر کند، حتما به اطلاع داوطلب می رسد.

وی اظهار داشت: از طرفی باید این را در نظر گرفت که اگر این آزمون در کشور برگزار نشود،‌ داوطلبان باید هزینه های 2 تا 3 برابری برای آزمون های بین المللی متحمل شوند و برای شرکت در این آزمونها به خارج از کشور سفر کنند.

خدایی با تأکید بر اینکه سازمان سنجش از محل برگزاری آزمونهای بین المللی هیچ سودی نمی برد، گفت: سازمان سنجش بین لغو و ادامه روند برگزاری آزمونهای بین المللی با توجه به شرایط ارزی کنونی، ترجیح می دهد آزمون ها در داخل کشور برگزار شود چون به نفع داوطلب است.

وی افزود: هر زمان توانستیم موافقت با دریافت ارز مبادلاتی را برای انجام برگزاری آزمونها به دست آوریم، بلافاصله هزینه های آزمون کاهش می یابد.

هزینه ثبت نام آزمون های تافل و آیلتس در روزهای اخیر تقریبا 2 برابر شده و موجب اعتراضات و ابهاماتی برای داوطلبان این آزمون ها شده است.

کد خبر 187441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز