همشهری آنلاین: «محمد رحمتی» از امضاء کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور گفت: «از وزیر اقتصاد درباره کنترل بازار ارز سوال می‌کنیم، می‌گوید این بر عهده شورای پول و اعتبار است. یا اینکه می‌گوید خیلی از مسئولیت‌ها به بانک مرکزی برمی‌گردد و بانک مرکزی زیرنظر وزیر اقتصاد نیست. با این اوصاف به ناچار خود رئیس جمهور باید پاسخگوی شرایط فعلی باشند.»

«محمد رحمتی» عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در گفتگو با همشهری آنلاین با تأکید بر اینکه «طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور بر اساس اقتضای مسئولیت نمایندگی صورت می‌گیرد» گفت: «ما به دور از هر گونه شائبه تسویه حساب‌های جناحی، تأکید می‌کنیم که وقتی مردم با رأی خود بنده را به عنوان نماینده انتخاب کردند و ما نمایندگان هم برای دفاع از حق و حقوق ملت قسم یاد کردیم باید به وظایف قانونی خود عمل کنیم.»

وی افزود: «ما نمی‌توانیم مدعی تبعیت از قانون باشیم ولی خودمان بخواهیم به نوعی بی توجهی کنیم. در قانون اساسی جمهوری اسلامی وظایفی برای رئیس جمهور و وظایفی هم برای مجلس دیده شده است. قانون اساسی میثاق ملی است و همه باید تبعیت داشته باشند.»

نماینده مردم ماکو و چالدران درباره اینکه «چرا نمایندگان تصمیم گرفتند سوال درباره نابسامانی های اقتصادی را از شخص رئیس جمهور بپرسند» گفت: «مواردی است که شخص رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. مسئول کنترل بازار ارز، دولت است. از شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد سوال می‌کنیم، می‌گوید این بر عهده شورای پول و اعتبار است که بنده آنجا عضو هستم، یا اینکه می‌گوید خیلی از مسئولیت‌ها به بانک مرکزی برمی‌گردد و بانک مرکزی زیر نظر وزیر اقتصاد نیست. با این اوصاف به ناچار خود رئیس جمهور باید پاسخگوی شرایط فعلی باشند.»

عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به نوع پاسخگویی رئیس جمهور درباره مشکلات در حوزه بازار ارز گفت: «از دومین شخص کشورمان انتظار داریم نه در شعار بلکه در عمل هم پایبندی خود به قانون را نشان دهد. ایشان هر برخوردی داشته باشند قطعاً در تاریخ خواهد ماند. احترام مربوطه را باید حفظ کنند. حال که سوال می‌شود اگر بخواهند با طعنه و تکه‌پرانی پاسخ دهند اینها در تاریخ می‌ماند و باید توجه داشته باشند که این دوره‌ها می‌گذرد.»

کد خبر 187284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز