گروه حوادث: سرکرده باند زورگیران خشن وقتی در بیمارستان تحت درمان بود تصور نمی‌کرد پلیس را کنار تختش ببیند.

متهم

این مرد نه‌تنها به جرم سرقت‌های سریالی تحت تعقیب پلیس قرار داشت بلکه با همدستی چند مجرم دیگر به یک طلافروشی در رباط‌کریم نیز دستبرد زده بود.هشتم اسفند‌ماه سال گذشته مردی سراسیمه خودش را به کلانتری 150تهرانسر رساند و خبر از سرقتی خشن داد. او گفت: ساعتی پیش در جاده مخصوص کرج به‌عنوان مسافر سوار یک پژو 405نقره‌ای شدم که سه سرنشین داشت. بعد از طی مسافتی سرنشینان پژو با چاقو و قمه به من حمله کردند و یکی از آنها گلویم را زخمی کرد و خواست هرچه پول دارم در اختیارشان قرار دهم. من هم از ترس جانم تسلیم شدم و زورگیران بعد از سرقت پول‌ها و اموالم در ماشین را باز کردند با زدن ضربه‌ای به پشتم، مرا به بیرون پرتاب کردند و پا به‌فرار گذاشتند.

با شکایت این مرد، پرونده در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این نخستین شکایت از سرنشینان خودروی 405نقره‌ای رنگ نیست و افراد دیگری نیز در غرب و شمال غرب پایتخت به همین شیوه در دام زورگیران گرفتار شده بودند.

تعقیب و گریز

ماموران که با دزدانی خشن روبه‌رو بودند مشخصات خودرو و تصاویر چهره‌نگاری شده آنها را در اختیار همه واحدهای گشتی قرار دادند. جست‌وجو برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد مأموران گشت آگاهی هنگام گشتزنی در جاده مخصوص کرج خودروی دزدان را شناسایی کردند. مأموران به راننده دستور ایست دادند اما او پایش را روی پدال گاز گذاشت و اقدام به فرار کرد. مأموران به تعقیب دزدان پرداختند و مرتب دستور ایست می‌دادند اما آنها سعی داشتند هر طوری شده فرار کنند. تعقیب و گریز بین پلیس و دزدان یک ساعت طول کشید و مأموران شروع به تیراندازی به سوی دزدان کردند.

در همین هنگام راننده پژو کنترل ماشین را از دست داد و خودروی آنها بعد از برخورد با گاردریل متوقف شد. سه‌سرنشین پژو با عجله از ماشین خارج شدند و با پای پیاده به‌فرار ادامه دادند. مأموران نیز به تعقیب آنها پرداختند و با رعایت قانون به‌کار‌گیری سلاح شروع به تیراندازی کردند. یکی از گلوله‌های پلیس بعد از برخورد به یکی از سارقان، وی را نقش زمین کرد و مأموران توانستند او و همدستش را دستگیر کنند اما سومین متهم از محل گریخت.

با کشف چاقو، پنجه بوکس و مقداری اموال مسروقه از خودروی سارقان، یکی از آنها به درمانگاه و دیگری به اداره آگاهی منتقل شد. متهمان در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی از مسافران اعتراف کردند و گفتند که همدست فراری‌شان مجرم سابقه‌داری است که سرکردگی باند زورگیری را برعهده دارد.

سرقت از طلافروشی

درحالی‌که تحقیقات پلیسی برای دستگیری سرکرده فراری باند به نام محمد ادامه داشت مأموران دریافتند که وی به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در منطقه نصیرآباد رباط‌کریم نیز تحت تعقیب است. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم خرداد‌ماه سال 90به همراه شش‌سارق دیگر به یک طلا فروشی در منطقه نصیرآباد رباط‌کریم دستبرد‌زده و پس از شلیک سه‌گلوله و سرقت مقداری طلا با چهارموتورسیکلت از محل متواری شده بودند. مدتی بعد نیز پلیس توانست شش نفر از سارقان را دستگیر کند اما نفر هفتم یعنی محمد متواری شد.

با این اطلاعات جست‌وجو برای دستگیری مرد جوان ادامه یافت تا اینکه نهم مهر‌ماه سال‌جاری کارآگاهان مطلع شدند که وی با تعداد دیگری از مجرمان سابقه‌دار در منطقه اسلامشهر درگیر شده و مورد اصابت چاقو قرار گرفته است. متهم فراری که برای مداوا به بیمارستان انتقال یافته بود وقتی بهبودی خود را به‌دست آورد، مأموران را بالای سرش دید و دستگیر شد. او بعد از دستگیری به سرقت مسلحانه از طلافروشی و تشکیل باند زورگیری و سرقت خشن از طعمه هایشان اعتراف کرد. سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: هر سه متهم پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 187233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز