گروه حوادث: برای دزدان خشن فرقی نمی‌کرد که طعمه‌شان دختر باشد یا پسر.

حوادث سدقت

کم سن و سال باشد یا جوان و میانسال. آنها بعد از سوار کردن هر مسافری که بر سر راهشان قرار می‌گرفت، با شوکر برقی او را بی‌حال می‌کردند و بعد از سرقت تمامی پول‌ها و اموال باارزشش، وی را از ماشین به بیرون پرت می‌کردند و متواری می‌شدند. تحقیقات پلیس آگاهی استان گیلان برای دستگیری اعضای این باند از 2‌ماه قبل شروع شد. در آن زمان مأموران با چند شکایت مشابه روبه‌رو شدند که از فعالیت زورگیران خشن در شهرستان لاهیجان حکایت داشت.

شاکیان مدعی بودند هنگامی‌که کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده بودند یک خودروی پژوی خاکستری با دو سرنشین مقابلشان توقف کرده و آنها نیز سوار شده بودند اما بعد از طی مسیری کوتاه، یکی از سرنشینان پژو با چاقو یا شوکر برقی ضربه‌ای به آنها زده و پس از اینکه حسابی آنها را ترسانده، پول، موبایل، طلا و اموال باارزش‌شان را دزدیده و سپس آنها را از ماشین به بیرون پرتاب کرده است. از آنجا که تمامی شاکیان مشخصات مشابهی از دزدان و خودروی آنها ارائه کرده بودند، مأموران حدس زدند که تمامی سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته است و به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد.

سوزنی در انبار کاه

گرچه تعدادی از مالباختگان توانسته بودند شماره پلاک پژو خاکستری را یادداشت کنند اما ادامه بررسی‌ها نشان داد که این پلاک جعلی و دستکاری شده است. تحقیقات حاکی از آن بود که دزدان هنگام سرقت از پلاک دستکاری شده استفاده می‌کردند تا پلیس نتواند آنها را ردگیری کند. مأموران در ادامه و با توجه به لهجه دزدان متوجه شدند که آنها از افراد بومی استان هستند. بنابراین فهرستی از تمامی خودروهای پژو خاکستری که در گیلان تردد داشتند تهیه شد و مأموران با نشانه‌هایی که شاکیان از خودروی دزدان به‌خاطر سپرده بودند، جست‌وجو در بین 500خودروی پژو خاکستری را آغاز کردند.

آنها متوجه شدند که صاحب یکی از این خودروها، مجرم سابقه داری به نام احمد است که تا‌کنون چندبار به اتهام شرارت دستگیر و راهی زندان شده است. مأموران که حدس می‌زدند احمد یکی از سارقان تحت تعقیب باشد، وی را به همراه یکی از دوستانش در بندرانزلی شناسایی کردند و آنها را زیرنظر گرفتند.

تعقیب خطرناک

دو مرد مظنون درحالی‌که سوار خودروی پژو خاکستری بودند راهی یکی از خیابان‌ها شدند و مقابل دو زن جوان که منتظر تاکسی ایستاده بودند توقف کردند. به محض سوار شدن زنان جوان به‌خودرو، مأموران اطمینان یافتند که احمد و دوستش قصد زورگیری از زنان جوان را دارند. بنابراین به تعقیب خودروی آنها پرداختند و به راننده دستور ایست دادند.

احمد به محض مشاهده خودروی پلیس، پایش را روی گاز گذاشت و با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد. مأموران با گزارش ماجرا به تمامی واحدهای گشتی، به تعقیب متهمان پرداختند و این در حالی بود که برای حفظ جان دو زن جوان که گروگان سارقان بودند، نمی‌توانستند از اسلحه استفاده کنند. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر به همشهری گفت: مهم‌ترین اولویت برای ما حفظ جان دو زن مسافر بود.

برای همین به مأموران دستور داده شد که فقط به تعقیب خودرو بپردازند و از هرگونه اقدامی که جان زنان جوان را تهدید کند، خودداری کنند. وی ادامه داد: تعقیب خودروی دزدان از بندرانزلی تا شهرستان لاهیجان ادامه یافت تا اینکه تمامی مسیرهای احتمالی فرار از سوی تیم‌های گشتی مسدود شد و سارقان به ناچار وارد یک کوچه باریک شدند و وقتی دیدند راه فرارشان بسته است، توقف کردند. سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه دزدان با رها کردن خودروی خود قصد داشتند پیاده به فرار ادامه دهند افزود: مأموران با محاصره کامل سارقان موفق شدند یکی از آنها را در داخل کوچه و دیگری را نیم ساعت بعد در یکی از خیابان‌های اطراف دستگیر کنند.

وی تأکید کرد: هر دو متهم با انتقال به اداره آگاهی از سوی شاکیان شناسایی شدند و در بازجویی‌ها به سرقت خشن از 12نفر در شهرهای شرق استان گیلان اعتراف کردند. آنها همچنین مدعی شدند که در برخی از سرقت‌ها، فرد دیگری نیز همراهشان بود که با شناسایی این فرد، وی نیز دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه تمامی اعضای باند از مجرمان سابقه دار هستند و اعتیاد به مخدر شیشه دارند یادآور شد:

متهمان برای طراحی نقشه‌های خود، خانه‌ای را اجاره کرده بودند و در آنجا زندگی می‌کردند که بعد از شناسایی این خانه، تعدادی پلاک جعلی، شوکر برقی و مقداری اموال مسروقه در آنجا کشف و ضبط شد. به گفته وی، اعضای باند در بازجویی‌ها انگیزه خود را از سرقت تأمین پول خرید شیشه عنوان کردند. به گفته پلیس افرادی که با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی سارقان و طرح شکایت از آنها به پلیس آگاهی گیلان مراجعه کنند.

کد خبر 186202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز