مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قطار TGV فرانسه رکورد سرعت ریلی در جهان را شکست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه 3 آوریل (14 فروردین) یک نمونه تجربی از این قطار سریع‌السیر بخ نام V150 که به دو لوکوموتیو برقی قدرتمند و چرخ‌های بسیار بزرگ مجهز بود در یک مسیر  به طور خاص آمده شده از خط آهن در شرق پاریس رکورد سرعت 574.8 کیلومتر در ساعت را به جای گذاشت.

به این ترتیب این قطار رکورد قبلی سرعت ریلی به میزان 515.3 کیلومتر در ساعت را که بوسیله یک TVG (قطار سریع‌السیر) در سال 1990 به جای گذاشته شده بود، پشت سر گذاشت،اما نتوانست رکورد کلی سرعت قطار را که قطار شناور مغناطیسی ژاپن یا Maglev به میزان 581 کیلومتر در ساعت در سال 2003  به آن رسید را بشکند.

شرکت سازنده قطار،آلستوم، از این تجربه برای آزمودن آخرین طراحی‌های مهندسی در شرایط سخت استفاده کرد و نیز همچنین قدرت تکنولوژیک TGV را به مشتریان بالقوه بین‌المللی نشان دهد.

ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه در پیامی تبریکی این رکوردشکنی  را "دلیلی بر برتری صنعت راه‌آهن فرانسه" شمرد.

قطار سریع‌السیر برقی فرانسوی در حال رکوردگیری - عکس از آسوشیتدپرس

قطارهای سریع‌السیر فرانسه از سال 1981 شروع به  کار کردند و روزانه در طول 1600 کیلومتر راه‌آهن با سرعت‌های در حد  320 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.

آخرین خط این قطارها که در ماه ژوئیه (تیر) افتتاح خواهد شد، زمان سفر از پاریس به شهر شرقی استراسبورگ را از چهار ساعت به  دو ساعت و بیست دقیقه می‌رساند.

کد خبر 18720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز