گروه ادب و هنر: ماجراهای پروژه جنجالی «لاله» همچنان ادامه دارد.

شمقدری

در حالی که رئیس سازمان سینمایی کشور از پذیرش و متقاعدشدن کمیسیون فرهنگی مجلس برای ساخت این پروژه خبر داده، یک عضو کمیسیون فرهنگی اعلام کرده که مجلس هنوز با مدیران سینمایی وزارت ارشاد به توافقی در این خصوص دست پیدا نکرده است.

این در حالی است که اسدالله نیک‌نژاد، کارگردان فیلم لاله ظاهرا پس از بازگشت از آمریکا موفق به یافتن سرمایه‌گذار خارجی شده است. در فاصله رفتن و بازگشتن نیک‌نژاد به ایران برخی عوامل فیلم نیز تغییر کردند که مهم‌ترین آنها حضور امیر کریمی به جای تورج منصوری در مقام فیلمبردار است. این روزها مهدی میامی در حال انتخاب بازیگران فیلم لاله است و جالب اینکه چندی پیش به نیکی کریمی پیشنهاد بازی در نقش لاله داده شده بود که کریمی حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشد.

لاله که در حال حاضر به پرسروصداترین پروژه سینمایی کشور تبدیل شده، از حمایت همه‌جانبه مادی و معنوی سازمان سینمایی کشور برخوردار است و شمقدری اصرار دارد که این فیلم ساخته شود.رئیس سازمان سینمایی کشور در همین باره گفت: پروژه سینمایی لاله حتما ساخته می‌شود. جواد شمقدری در گفت‌وگو با مهر افزود: مجلس مخالفتی با این پروژه ندارد و تنها به‌خاطر یکسری گزارش‌ها نگران شده بودند. وی بیان کرد: وقتی نمایندگان مسائل را از زبان من شنیدند، به‌نظر می‌رسید توجیه شده‌اند.

این در حالی است که یک عضو کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی برای ساخت پروژه میلیاردی لاله توجیه نشدند و موافقت کمیسیون فرهنگی برای ساخت این پروژه واقعیت ندارد. جمشید جعفرپور نماینده شهرستان لارستان، خنج و گراش عضو کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس درباره اظهارنظر اخیر رئیس سازمان سینمایی مبنی بر توجیه نمایندگان مجلس برای تولید پروژه لاله، گفت: پروژه ساخت فیلم لاله در ابتدا که مطرح شد با اعتراضاتی از سوی نمایندگان مجلس علی‌‌الخصوص اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روبه‌رو شد و اعضای کمیسیون خواستار توضیحاتی راجع به پروژه از زبان مسئولان وزارت ارشاد شدند.

دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در کمیته حضور پیدا کردند و ‌توضیحاتی دادند که متأسفانه‌ توضیحات نظر اعضای کمیسیون را جلب نکرد ‌و موافقت کمیسیون با محتوای فیلم و مبالغ اعلام شده برای هزینه پروژه ‌را به‌دست نیاورد.

کد خبر 187147

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز