گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: بیشتر از دو سال است که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌کنند که بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان فوق‌تخصصی میلاد برای تعیین نوبت می‌توانند از پذیرش اینترنتی استفاده کنند.

سایت اینترنتی این بیمارستان نیز بخشی با همین عنوان دارد که می‌بایست با استفاده از آن برای پزشک مورد نظر نوبت گرفت اما وقتی کسی عملا بخواهد از این امکانات استفاده کند درمی‌یابد که پذیرش اینترنتی صرفا یک بخش تزیینی در این سایت است، چرا که با کلیک روی این بخش هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تکرار هم بی‌فایده است.

واقعیت این است که در خبرهای گوناگونی که از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و نیز مدیران بیمارستان میلاد طی سال‌های گذشته منتشر شده، آمده است که مراجعه‌کنندگان این بیمارستان به جای مراجعه حضوری برای تعیین وقت لازم است تا به روش اینترنتی این کار را انجام بدهند و جالب‌تر اینکه مسئولان بارها و بارها بر این نکته تأکید کرده و بر آن اتفاق نظر داشته و دارند و در پاسخ به اعتراض‌هایی که نسبت به سرویس‌دهی نامناسب این بیمارستان ابراز می‌شود دائما اعلام می‌کنند که این بیمارستان با توان بسیار بالایی آماده خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی است.

در این شرایط سؤالی که پیش می‌آید این است که وقتی مدیران این بیمارستان توانایی ندارند تا وعده‌شان را مبنی بر پذیرش اینترنتی بیماران عملی کنند آیا واقعا توانایی خدمت‌رسانی به بهترین نحو را به بیماران دارند؟ با توجه به تورم ایجاد شده در بخش درمان به‌ویژه در سال‌های اخیر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استفاده از خدمات درمانی ملکی این سازمان را بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای حل مشکلات درمانی‌شان می‌دانند، بنابراین در مواجهه با بیماری نخستین انتخاب مسلما بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و نهایتا گل سرسبداین بیمارستان‌ها، بیمارستان میلاد خواهد بود.

اما موانعی که برای استفاده از خدمات درمانی این بیمارستان بر سرراه بیمه‌شدگان قرار داده می‌شود بروز مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت. راه دیگری که از سوی مسئولان بیمارستان به مراجعان پیشنهاد شده گرفتن وقت ویزیت تلفنی است. در این روش یک شماره تلفن گویا به مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دهد، مهم‌ترین مشکل برای استفاده از تلفن این است که معمولا زمان اشغال این خط زیاد است پس از آن نیز درصورت پاسخ‌داده شدن به تماس‌ها امکان رزرو برای برخی پزشکان فقط در روزهای خاصی ممکن است، مثلا برای گرفتن وقت از یک متخصص چشم پزشکی فقط و فقط چهارشنبه‌ها می‌توان تماس گرفت.

مسلما نوبت‌دهی اینترنتی این مشکلات را نخواهد داشت. از دیگر مشکلات عمده‌ای که بیماران این مرکز درمانی با آن روبه‌رو هستند، نوبت‌های طولانی برای استفاده از خدمات تخصصی بیمارستان است. مراجعان معمولا اعلام می‌کنند که نوبت دهی عمل‌های جراحی زمان انتظار طولانی دارد که باعث بروز استرس در بیماران می‌شود و از آنجا که بیمارستان میلاد بارها و بارها به‌عنوان بهترین مرکز درمانی تخصصی تأمین اجتماعی از سوی مسئولان این سازمان معرفی شده، بدیهی است که بیمه‌شدگان اشتیاق زیادی برای استفاده از خدمات این مرکز داشته باشند که سبب ایجاد ازدحام خواهد شد، اما تا آنجا که به‌کار اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود بیشترین گلایه‌ها مربوط به همین مرکز درمانی است که با بی‌توجهی به مخاطبان و مراجعان پیوسته موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

نکته: برای اثبات اینکه نوبت‌دهی اینترنتی بیمارستان میلاد وجود خارجی ندارد، نویسنده بیشتر از یک هفته هر روز بارها و بارها به سایت این بیمارستان مراجعه کرده است، طی این یک هفته و در این مراجعات پی‌درپی همواره این بخش از سایت بیمارستان میلاد در حالت غیرفعال قرار داشته است.

کد خبر 187111
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز