همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اختصاص 50 تا 50 میلیون یورو ارز برای واردات لوازم آرایشی در نیمه اول امسال، اظهار داشت: این در حالی است که دولت همین مقدار ارز را به واردات دارو اختصاص داده است.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به اینکه در زمینه تامین ارز مورد نیاز دارو با مشکلات جدی مواجه‌ایم اما بانک مرکزی به تعهدات قانونی‌اش عمل نکرده است.

وی با عنوان این مطلب که به طور جدی نگران مخاطراتی هستیم که ممکن است سلامت بیماران را تهدید کند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بانک مرکزی به رغم اینکه در شعار و حرف صحبت‌هایی کرده است اما ارز قابل توجهی به تامین داروهای حیاتی اختصاص نداده است.

شهریاری با اعلام اینکه طی 6 ماهه اول سال جاری حدود 40 تا 50 میلیون یورو برای دارو ارز تخصیص داده‌اند، گفت: همین مقدار هم برای لوازم آرایشی ارز داده‌اند. یعنی اینکه ارزش دارو برای بانک مرکزی کمتر از لوازم آرایشی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به گزارش مسئولین اقتصادی مجلس در ارتباط با واردات 80 میلیون دلار چوب بستنی از آلمان اشاره کرد و افزود: گفته می‌شود که سال گذشته حدود 70 میلیون دلار اسباب بازی وارد کرده‌ایم. در حالی که آدم به این آمارها شک می‌کند که درست باشد یا نه.

وی با تاکید بر تامین ارز مورد نیاز داروهای سرطانی، تصریح کرد: متاسفانه در این بخش مشکل جدی داریم و به رغم نامه‌ای که حدود 5 ماه قبل به رئیس جمهور نوشتیم و هشدار دادیم که ممکن است مشکلات جدی برای مردم به وجود بیاید، ولی معلوم نیست چرا بانک مرکزی توجهی به این مشکلات ندارد.

شهریاری با انتقاد از نامشخص بودن سیاست‌های بانک مرکزی با صحبت‌های رئیس جمهور که عنوان می‌کند هیچ مشکلی از بابت تامین ارز نداریم، گفت: به رغم اینکه اولویت دوم دولت دارو است ولی در عمل می‌بینیم که اتفاقی نمی‌افتد.

کد خبر 187051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز