همشهری آنلاین: حمام و دستشویی در بعضی از خانه‌ها تنها به عنوان فضایی کاربردی شناخته می‌شود که شایسته توجه و وقت گذاشتن نیست.

 آشنایی با دکوراسیون حمام و دستشویی

با این حال بهسازی اتاقی که هر روز مورد استفاده تمام اعضاء خانواده قرار می‌گیرد، می‌تواند برای این فضای فراموش شده لازم باشد.  شاید شما از تزیین دستشویی و حمام بدتان نیاید اما نمی‌دانید چگونه سادگی آن را حفظ کرده و یا نمی‌توانید در مورد چگونگی این تزیین تصمیم بگیرید.

روش‌های متعددی برای آراستن حمام وجود دارد اما کار مشکل انتخاب تنها یکی از این روش‌هاست. اگر ایده شامل وسایل و خرده‌ریزها و سایر وسایل گران‌قیمت تزیینی است، حتما قبل از قرار دادن تمام اقلام مورد نظرتان در این فضا، به تناسب و ترکیبات ممکن این موارد فکر کنید.

 more آشنایی با اندازه و تناسب در دکوراسیون -1 /  آشنایی با اندازه و تناسب در دکوراسیون -2

ممکن است افزودن یک عنصر تزیینی از نظر شما بسیار عالی باشد، اما این شیئ با باقی‌مانده وسایل حمام مانند آینه، قفسه شامپو و ... تناسبی نداشته باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تزیین حمام و دستشویی، استفاده از چند طرح و نقش مختلف است. برای مثال دیوارها نقش و نگاری متفاوت از حوله‌ها و هر دو این‌ها متفاوت از پرده حمام و پادری هستند. چنین کاری تصویری مغشوش و عصبی‌کننده به وجود می‌اورد. بهترین راه استفاده از حداکثر دو نقش متناسب از نظر رنگ، طرح (مثلا گل و گیاه یا ماهی) و بافت با یکدیگر در فضای حمام است.

رنگ:

رنگ سفید معمولا بهترین رنگ برای حمام است. چون به آسانی با همه چیز هماهنگ می‌شود. در ضمن باعث می‌شود به راحتی و به سرعت آلودگی‌ها را ببینید و برای پاک کردن آن اقدام کنید. برای دیوارها می‌توانید از کاشی‌های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

زمین:  
دو نکته مهم در مورد کف حمام و توالت، بهداشت و امنیت است. کفپوش سرامیک هم امنیت و بهداشت را حفظ می‌کند و هم باعث می‌شود حمام شما بزرگ‌تر جلوه کند.

نور:
استفاده از نور کافی در حمام که توسط لامپ‌‌های کوچک در قسمت‌های مختلف ایجاد می‌شود، هم حمام را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و هم در مواقع مختلف کارایی دارد. سعی کنید از چند کلید متفاوت و یا حداقل از کنترل‌کننده‌ نور در حمام استفاده کنید.

نکته:

- پیش از پاک کردن کاشی‌های حمام، بهتر است آب داغ را 5 دقیقه باز بگذارید. 

- همچنین برای این که حمام را سریعا خوشبو کنید، روی حباب چراغ حمام چند قطره عطر بزنید.  

دکوراسیون

www.home-kitchen.ir  

کد خبر 187003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز