جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با گذشت دو روز از نخستین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اوباما و ستاد انتخاباتی وی می‌کوشند از زیر بار شکستی که رامنی به وی وارد کرد، کمر راست کنند.

رامنی

میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در مناظره چهارشنبه شب بسیار پرانرژی‌تر از اوباما ظاهر شد و با به باد انتقاد گرفتن سیاست‌های وی در زمینه اقتصاد، بهداشت و کسر بودجه، وجهه خوبی از خود به جا گذاشت. به گزارش منابع خبری، اوباما رقیب خود را متهم کرد که قصد دارد وضعیت مساعدی برای ثروتمندان فراهم کند که هزینه آن، زیان طبقه متوسط است.

در پاسخ، رامنی گفت: سیاست‌های رئیس‌جمهور سبب شده است که آمریکاییان طبقه متوسط دفن و له شوند. وی افزود: درآمد آمریکاییان طبقه متوسط 4300دلار کاهش یافته است که عملاً نوعی مالیات است. تحلیلگران می‌گویند وی با این نیت به مناظره رفته بود تا وجهه خود را در مقام نگهبان طبقه ثروتمند پاک کند و در عوض خود را نگهبان طبقه متوسط جلوه‌دهد و به همین منظور کوشید ازجمله مشهور خود که 47درصد آمریکایی‌ها مالیات فدرال نمی‌دهند، فاصله بگیرد.

وی افزود: مالیات خانواده‌های طبقه متوسط را افزایش نمی‌دهد و سهم مالیات ثروتمندان را کم نمی‌کند. بهداشت، انرژی و وال استریت دیگر موضوع‌های مهمی بودند که دو‌رقیب با اشاره به مواضع یکدیگر، به هم تاختند.ناظران معتقدند تعدیل برخی مواضع رامنی در این مناظره باعث شد اوباما در مواردی سر‌در‌گم به‌نظر برسد. روز بعد، اوباما در شهر دنور که این مناظره 90دقیقه‌ای در دانشگاه آن برگزار شده بود، در جمع هواداران خود گفت: رامنی واقعی در مناظره حاضر نشد، بلکه جانشین وی آمده بود که مواضعش را تغییر داده بود.

وی گفت: نمی‌دانم در مناظره بعدی چه‌کسی حاضر خواهد شد. تا روز 16آبان که انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، این دو نامزد دو مناظره دیگر خواهند داشت. دیوید پلاف دستیار ارشد کاخ سفید آنچه را زرنگ‌بازی نمایشی و نمایش غیرصادقانه رامنی در زمینه موضوع‌هایی همچون کاهش مالیات و بهداشت خواند تقبیح کرد.

در مقابل، دستیاران رامنی نیز گفتند که رئیس‌جمهور می‌کوشد با رفتاری غیرصادقانه، جلوی آسیبی را که از این مناظره دیده است، بگیرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد نتیجه نخستین مناظره به نفع رامنی تمام شد.

کد خبر 186858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز