گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به ‌اینکه ادامه وضعیت تردد فعلی در جاده چالوس به هیچ عنوان‌ممکن نیست، از بررسی پیشنهاد زوج و فرد کردن تردد در این مسیر در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: درصورت نهایی شدن این پیشنهاد، موضوع قطعا به اطلاع عموم خواهد رسید.

جاده

سردار اسکندر مومنی در حالی چنین گفت که در تعطیلی چهارشنبه 22شهریور تا جمعه 24شهریور، رکورد تردد در جاده چالوس در تمام عمر این مسیر شکسته شد و برای نخستین بار ایده زوج و فرد شدن جاده چالوس در خبرهای مسئولان پلیس به گوش رسید.

فرمانده پلیس راه کشور پس از ترافیک سنگین در جاده چالوس و این رکورد شکنی، با اشاره به اینکه جاده چالوس دیگر کشش بار ترافیک را ندارد از تأخیر در احداث چند ده ساله آزادراه تهران - شمال انتقاد کرد و گفت: مسئولان وزارت راه باید درخصوص معطلی مردم در محورهای شمالی پاسخگو باشند چرا که پلیس با تمام توان وارد شده و زمانی که جاده کشش ندارد عملا کاری از دست پلیس هم ساخته نیست.

تا پیش از نوروز اعلام می‌شود

درباره همین موضوع، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) با اشاره به اینکه زوج و فرد کردن تردد در جاده چالوس، پیشنهادی است که هم‌اکنون در دست بررسی است و پس از بررسی همه‌جانبه درخصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: جاده چالوس ‌ 80سال قبل ساخته شده است و ادامه وضع فعلی ترافیک در این جاده غیرممکن است چرا که هم‌اکنون در برخی روزها تا 40هزار خودرو از این جاده تردد می‌کنند که این امر ضمن مختل کردن زندگی مردم محلی، مشکلات فراوانی را برای شهرهای شمالی نیز ایجاد کرده است.

مومنی با تأکید بر اینکه حتما پلیس محدودیت‌های بیشتری را برای جاده چالوس درنظر خواهد گرفت، گفت: زوج و فرد کردن جاده چالوس در روزهای پایانی هفته یعنی چهارشنبه تا جمعه یکی از طرح‌هایی است که هم‌اکنون در دست بررسی است و قطعا محدودیت‌های جدید در جاده چالوس تا پیش از عید اعلام خواهد شد.

کاهش جزئی محدوده طرح ترافیک

رئیس پلیس راهور ناجا درباره برخی خبرهایی که از افزایش محدوده زوج و فرد برای شهر تهران در آینده‌ای نزدیک حکایت دارند، توضیح داد: هیچ تصمیمی برای افزایش این محدوده اتخاذ نشده است و پلیس نیز موافق این امر نیست و تنها تغییرات جزئی در این محدوده آن هم درجهت کاهش محدوده انجام می‌شود.

مومنی در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه برخورد مأموران پلیس راهور با رانندگان بدحجاب، گفت: براساس قانون هر پلیسی وظایفی را بر عهده دارد و در مجموعه پلیس‌های تخصصی وظایف مشترکی نیز وجود دارد اما در هر صورت پلیس براساس وظایف خود با جرائم مشهود به‌طور قانونی برخورد می‌کند.

دور تازه برخوردبا موتورسواران متخلف

مومنی درباره برخورد با موتورسواران متخلف نیز گفت: طرح‌های ویژه‌ای در این خصوص اجراشده و تخلفات موتورسواران نسبت به گذشته کاهش داشته اما این کاهش راضی‌کننده نیست چراکه موتورسواران با تخلفاتی که انجام می‌دهند، علاوه بر خود، جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند. مومنی اجباری‌شدن پلاک ملی برای موتورسواران را یکی از موارد بازدارندگی در انجام تخلف موتورسواران دانست و گفت: با ملی شدن پلاک تمام موتورسیکلت‌ها، هرگونه خرید و فروش موتورسیکلت مستلزم تعویض پلاک است، بر این اساس هرگونه تخلفی نیز اگر توسط موتورسیکلت‌سوار انجام شود، براساس قانون مسئولیتش برعهده مالک پلاک موتورسیکلت است.

او با اشاره به اینکه حدود هشت میلیون موتورسیکلت در کشور پلاک شده‌اند، تأکید کرد: بیش از 70درصد علت مرگ‌ومیر موتورسواران، ضربه به سر است و بر این اساس قطعا باید استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران جدی گرفته شود. مومنی با اشاره به اینکه قانونگذار نیز بین موتورسیکلت و خودرو تفاوت قائل شده است، تأکید کرد: بر این اساس اگر خودرویی تخلف کند، 72ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود، این در حالی است که توقیف موتورسیکلت تا یک‌ماه درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس تخلفات حادثه‌ساز موتورسواران را احصا کرده و در دستورکار برای برخورد جدی قرار داده است، گفت: بر این اساس عدم‌استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، حرکت در مسیر مخالف و ورود ممنوع جزو تخلفاتی است که به‌طور ویژه در دستور کار برخورد مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته و جزو اولویت‌های ماست که بر این اساس پلیس به‌طور ویژه امسال با این تخلفات در کنار اقدامات فرهنگی برخورد می‌کند چرا که معتقدیم تنها با کارهای آموزشی و فرهنگی نمی‌توان تخلفات موتورسواران را کنترل کرد.

کد خبر 186841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز