همشهری آنلاین: یک گزارش دولتی در آمریکا می‌گوید شمار تولدها در این کشور برای چهارمین سال متوالی رو به کاهش است و کارشناسان این آمار را دلیل دیگری بر تاثیر منفی اوضاع بد اقتصادی بر تمایل به بچه‌دار شدن می‌دانند.

birth

البته ممکن است چشم‌انداز امیدوارکننده‌تری در راه باشد، زیرا میزان کاهش تولدها در سال 2011 فقط یک درصد بوده است- که به اندازه کاهش 2 تا 3 درصدی در سال‌های قبل شدید نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس کارل هاب، جمعیت‌شناس ارشد در اداره مرجع جمعیت، یک سازمان تحقیقاتی در واشنگتن دی سی، در این باره گفت: "ممکن است اثر رکود بر نرخ زادو ولد به تدریج در حال پایان یافتن باشد.

از جمله نکات جالب توجه در این گزارش کاهش شدید زاد ولد در میان لاتین‌تبارها در آمریکا و کمترین میزان تولد بچه در میان نوجوانان است. به گفته کارشناسان لاتین‌تبارها بیش از سایر گروه‌ها در نتیجه بحران اقتصادی آسیب‌دیده‌اند، و میزان تولد فرزند در میان نوجوانان در 20 سال گذشته در حال کاهش بوده است.

کاهش زاد و ولد پدیده‌ای نسبتا جدید در آمریکا است. میزان تولدها از اواخر دهه 1990 در حال افزایش بوده است و در سال 2007 به بیشترین حد تا آن زمان، بیش از 4.3 میلیون رسید.

اما شمار تولدها در سال گذشته کمتر از 4 میلیون بود که کمترین رقم از سال 1998 به حساب می‌آید.

کارشناسان رکود اقتصادی را علت اصلی این کاهش زاد و ولد می‌دانند. نظر آنها این است که بسیاری از زنان یا زوج‌ها که شاغل نیستند، یا بیکارند، یا مشکلات اقتصادی دیگری دارند نمی تواند از پس مخارج تشکیل دادن خانواده یا افزایش تعداد افراد آن برآیند.

اقتصاد امریکا به طور رسمی از دسامبر 2007 تا ژوئن 2009 در رکود بوده است. اما نظرسنجی‌ها حتی در میانه سال 2011 نشان می‌دهد که اغلب آمریکاییان نسبت به آینده بدبین باقی مانده‌اند، و نبود شغل، سقوط بازار مسکن و سایر عوامل را شاهد می‌آورند.

کد خبر 186762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز