گروه سیاسی: یکشنبه هفته آینده موعد استیضاح وزیر ورزش در مجلس است؛ استیضاحی که مثل خیلی از استیضاح‌های دیگر حرف و حدیث درباره آن کم نیست و به اختلافات درون مجلس نیز دامن زده است.

اگر مهدی هاشمی نماینده مردم تهران آن را ترفند مجلس برای انحراف اذهان از مشکلات اقتصادی دانسته است، حسن کامران نماینده اصفهان از نمک‌گیر شدن برخی نمایندگان صحبت کرده که تلاش می‌کنند استیضاح را منتفی کنند.استیضاح محمد عباسی نخستین وزیر ورزش ایران، در جلسه علنی روز یکشنبه 16 مهر در 20 محور اعلام وصول شد.

نحوه عزل و نصب‌ها و چگونگی انتقال افراد از سایر دستگاه‌ها به این وزارتخانه، انگیزه دخالت در امور فدراسیون‌ها و تغییرات غیراصولی ازجمله در قایقرانی و شنا علت مسافرت‌های غیرضروری به خارج و داخل کشور و نحوه برگزاری همایش‌ها، سمینارها و کنگره‌ها، علت بی‌توجهی به مسائل نوجوانان و جوانان به‌نحوی که مسائل ورزشی روی دیگر امور جوانان سایه انداخته است و بالاخره علت عدم‌حمایت از بخش خصوصی و دخالت در انتخاب این فدراسیون‌ها به‌ویژه فدراسیون فوتبال و بی‌توجهی به ورزش‌های همگانی از مهم‌ترین این محورها بوده است.

در این میان اما برخی نمایندگان خیلی به اقدام همکارانشان در مجلس خوشبینانه نگاه نمی‌کنند. درست است که کمیته بین‌المللی المپیک بحث تعلیق ورزش ایران را به‌طور رسمی‌تر اعلام کرده و از مسئولان ورزش کشور خواسته که هرچه سریع‌تر رؤسای فدراسیون‌هایی که شائبه دخالت دولت در برکناری‌شان هست را به سمت خود برگردانند و درست که در ایام وزارت محمد عباسی، فوتبال ملی روزهای رکود خود را می‌گذراند، اما نمایندگان حامی او معتقدند که در کنار این اتفاقات تلخ ورزشی، افسارگسیختگی دلار، سکه و آشفتگی بازار ارز و گرانی‌هایی که گریبان مردم را گرفته است، اتفاقات تلخ تری هستند و وزیری که باید استیضاح شود عباسی نیست.

از همین رو هم بود که یک روز بعد از اعلام وصول استیضاح وزیر ورزش، برخی نمایندگان این استیضاح را ترفندی انحرافی دانستند. ازجمله آنکه مهدی هاشمی نماینده تهران و رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با خبرآنلاین از این قصه به‌عنوان جریانی یاد کرده بود «که قصد دارد نگاه مردم و مجلس را از مشکلات بی‌شمار اقتصادی مردم به سمت ورزش منحرف کند، درحالی‌که الان باید اولویت اول همگی ما مسائل اقتصادی مردم باشد.»

سیدهادی حسینی، نماینده مردم قائمشهر هم که سال‌ها مدیرکل تربیت بدنی استان مازندران بوده، از مخالفان استیضاح عباسی است که استدلالش همانند استدلال هاشمی است. او درد کشور را درد ورزش ندانسته و گفته است: «در روزهایی که داد مردم از گرانی درآمده و دردشان، درد گرانی و مشکلات اقتصادی است، روزهایی که قیمت سکه از یک میلیون تومان گذشته، نمایندگان محترم جمع شده و نامه می‌دهند برای استیضاح وزیر ورزش. الان واقعا درد کشور درد ورزش است؟» حسینی استدلال کرده که چون وزیر حاضر نشده یک مدیرکل استان را عوض کند و زیر بار حرف نماینده مردم برای این درخواست غیرمعقول نرفته این استیضاح کلید خورده است.

شاید اشاره حسن کامران نماینده مردم اصفهان هم به حرف‌های حسینی و هاشمی بود که دیروز به فارس گفته بود که متأسفانه برخی نمایندگان مجلس، نمک‌گیر شده‌اند و برخی دیگر از نمایندگان که جزو مدیران فدراسیون‌ها هستند، تلاش می‌کنند استیضاح منتفی شود.کامران گفته است که استیضاح وزیر ورزش با ۴۰ امضا روز یکشنبه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اسامی نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته‌اند، به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

همزمان با نگاه مجلس به استیضاح عباسی، عباس پاپی‌زاده سخنگوی کمیسیون کشاورزی نیز از تلاش عده‌ای از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشاورزی خبر داده و گفته است که طرح این استیضاح روز یکشنبه با 30 امضا تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.
اگر تا روز یکشنبه 16مهر اتفاقی نیفتد و نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر امضاهایشان را پس نگیرند مجلس نهم نخستین استیضاح خود را با نخستین وزیر ورزش جمهوری اسلامی آغاز خواهد کرد.

کد خبر 186523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز