همشهری آنلاین: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد خودکشی به عامل شماره یک مرگ در میان آمریکایی‌ها تبدیل شده و تعداد آسیب‌های منجر به مرگ در اثر خودکشی از تعداد آسیب‌های ناشی از تصادفات رانندگی پیشی گرفته‌است.

خودکشی

میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در آمریکا 15 درصد افزایش پیدا کرده درحالی که میزان مرگ ناشی از تصادفات رانندگی به واسطه بهبود یافتن ایمنی خودروها و جاده‌ها، کاهش یافته است. از این رو محققان دانشگاه ویرجینیای غربی اعلام کرده‌اند به همان اندازه که به امنیت رانندگی توجه شده، باید به پدیده خودکشی و دیگر فعالیت‌های مشابه آن توجه کرد.

پس از این دو عامل، مسمومیت ناخواسته و غیرعمدی که در اثر مصرف بی‌رویه داروها رخ می‌دهد سومین عامل مرگ‌و میر آمریکایی‌ها به شمار می‌رود. تعداد مرگ و میر ناشی از استفاده نادرست از دارو از سال 2000 تا 2009 درحدود 128 درصد افزایش یافته است . آمار موجود از سال 2010 نیز آن را به 136 درصد می‌رساند. اصلی‌ترین داروهای مقصر در افزایش این نوع از مرگ و میر داروهای مسکن هستند.

یان راکت محقق دانشگاه ویرجینیای غربی یکی از محققان این مطالعه معتقد است باید در زمینه عوامل جدیدی که درحال گرفتن جان آمریکایی‌ها است کارهای زیادی از جمله تحقیق و پیشگیری انجام بگیرد. رتبه چهارم و پنجم در رتبه‌بندی عوامل مرگ در میان شهروندان آمریکایی، بر اساس این مطالعه جدید سقوط‌های ناخواسته و اتفاقی و قتل است. همچنین آسیب‌های منجر به مرگ در میان زنان کمتر از مردان تخمین زده شده است. این مطالعه بر اساس آمار به دست آمده از مرکز ملی سلامت آمریکا انجام گرفته است.

کد خبر 186136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز