همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از ضریح جدید امام حسین (ع) گفت: قمی‌ها در گسترش فرهنگ شیعه تاثیری چشمگیر دارند.

shrine

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح امام حسین (ع)، این مراسم را بسیار شورانگیز توصیف کرد و افزود: ایرانیان محبان اهل بیت بوده که بعد از پذیرش اسلام با آغوش باز تفکر شیعه را قبول کردند.

وی به ورود امام رضا (ع) به ایران اشاره کرد و افزود: با اینکه ایشان با مکر و حیله هارون‌الرشید به ایران آمد، اما از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برده و به وسیله مناظرات کلامی به گسترش تفکر و اندیشه اصل شیعه پرداخت.

لاریجانی ادامه داد: قمی‌ها نقش بسزایی در رشد و گسترش فرهنگ شیعه داشتند، در این خصوص به ویژه اشعری‌ها در گسترش احادیث اهل بیت (ع) نیز تاثیر چشمگیری داشته‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگه داشتن تفکر شیعی نمادهایی دارد عنوان کرد: گاهی در کارهای فلسفی و دینی و گاهی نیز در کارهای هنری این نمادها نشان داده می شوند و ایرانی‌ها به ویژه در کارهای هنری و مذهبی برجستگی‌های زیادی را ارائه کرده‌اند.

وی گفت: ساخت ضریح امام حسین (ع) در قم نوعی پاسداشت از تفکر ولایی این شهر می‌باشد و متعلق به تمام ایرانی‌ها و شیعیان واقعی است.

لاریجانی ادامه داد: طراحی استاد فرشچیان از ویژگی و تجلی خاصی برخوردار است که این نمونه بارز سنت ایرانی‌هاست.

وی ساخت ضریح مقدس امام حسین (ع) در قم را افتخاری ماندگار برای شیعیان دانست و گفت: این کار عظیم از همکاری‌های میان دولت و ملت عراق و ایران حکایت دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت این ضریح گوشه‌ای از کارهای بزرگ ملت عراق در دهه اخیر است که شروع آن با بیرون کردن اشغالگران از این کشور آغاز شده است.

کد خبر 185989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز