دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با آغاز هفته وحدت مراسم جشن وشادمانی در نقاط مختلف کشور رونق گرفت.

به همین مناسبت شیعیان و اهل تسنن ایران در شهرهای مختلف از جمله ارومیه، لارستان و پاوه با برگزاری جشن وشادمانی به استقبال ولادت خاتم انبیا، محمد مصطفی(ص) رفتند.

بنابر نظر اهل سنت دوازدهم ربیع الاول و بنابر روایات شیعی 17 ربیع الاول سال عام الفیل سالروز میلاد فرخنده پیامبراکرم حضرت محمد "ص" است که فاصله میان این دو تاریخ هفته‌وحدت نامیده شده است.

در تقویم هجری شمسی، امسال این جشن‌ها در فاصله روزهای 12 فروردین تا 19 فروردین برگزار می‌شود.

طرح برگزاری هفته وحدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جهت همدلی و وحدت میان آحاد مسلمانان جهان ارائه شد.

این طرح از همان دوران با استقبال وسیع مسلمانان در سراسر دنیا مواجه گردید.

اصولا اندیشه وحدت جهان اسلام" یکی از دغدغه های فکری دیرینه و اساسی حضرت امام خمینی"ره" بود که در طول دوران فعالیت اجتماعی سیاسی خود چه قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن لحظه ای از این موضوع غفلت نکردند.

امروزبه همین مناسبت مراسمی با حضور قشر های مختلف مردم اهل تسنن در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: وحدت و تکیه بر پایه های اعتقادی و تعالیم دینی پیامبر بزرگ اسلام رمز موفقیت ملت ایران در عرصه های مختلف است.

رحیم قربانی افزود : اگر امروز ایران به قدرت بزرگ علمی و صنعتی منطقه تبدیل و باعث ترس و وحشت دشمنان اسلام شده است در سایه اتحاد ملی و انسجام اسلامی بوده است و تمام تلاش استکبار جهانی هم از بین بردن این وحدت است.

ملا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه هم در این‌مراسم با اشاره به سیره و ورش زندگی پیامبر اسلام "ص" گفت: نسل جوان باید با اتحاد و همدلی و با تاسی از فضایل اخلاقی آن حضرت ایران را به قله افتخارات علمی و صنعتی و فرهنگی برسانند.

فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر وحدت عملی شیعه و سنی در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز دشمنان ایران در کمین هستند تا از اختلافات به نفع‌خود بهره بگیرند که تکیه بر اتحاد ملی و انسجام اسلامی و تقویت آن در جامعه به عنوان وظیفه ای همگانی راهکار مقابله بااین توطئه هاست.

مفتی اهل تسنن لارستان نیز در مراسم جشنی بااشاره به نامگذاری امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی‌گفت اسلام با وحدت شکل گرفته و با وحدت نیز به مقصود خواهد رسید.

شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، حفظ انسجام بیشتر وحدت میان مسلمانان را خواستار شد.

امام جمعه اهل سنت شهر پاوه نیز گفت: توجه به سه موضوع میلا‌د، بعثت و هجرت پیامبر"ص" در جهت اتحاد و انسجام مسلمانان جهان با اهمیت و ضروری است.

وی در جشنی به مناسبت آغاز هفته وحدت افزود: الگوگرفتن از زندگی سراسر برکت حضرت ختمی مرتبت یگانه راه سعادت بشریت است.

کد خبر 18588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز