همشهری آنلاین: معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با بیان این که در اصلاحیه قانون مالیات‌ها روش تشخیص علی الراس حذف شده است، گفت: فرم‌های اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بندهای الف، ب، ج ، خودرو و املاک بازنگری می‌شود.

وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم

حسین وکیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به حذف روش تشخیص علی الراس در اصلاحیه قانون مالیات‌ها اظهار کرد: در سال‌های اخیر سعی بر دریافت مالیات از مشاغل بر اساس توافق با اتحادیه یا خود اظهاری بود.

 وی افزود: در قانون فعلی سه گروه مشاغل الف، ب، ج داریم که طبق قانون هر سه گروه باید اظهارنامه بدهند تا بتوانند از شرایط توافق و خود اظهاری استفاده کنند اما اشکال اساسی در تشخیص علی الراس در عدم انجام تکالیف قانونی توسط مودیان مالیاتی در تسلیم به موقع اظهارنامه، دفاتر و صورت‌های مالی است.

 معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت:با پیاده سازی نظام جدید طرح جامع مالیاتی کشور که یک نظام اطلاعات محور است این مشکلات برطرف می‌شود .

 وکیلی در ادامه با بیان این که در راستای به روز شدن دستگاه نظام مالیاتی ارتقا سطح دانش، مهارت و توانمندسازی سرمایه انسانی از طریق اصلاح روش‌های پرداخت مالیات دنبال می‌شود افزود:در این راستا پروژه پرداخت الکترونیکی مالیات،وصول چک‌های مالیات تکلیفی،نصب و راه اندازی تعداد 720 دستگاه pc-pos در ادارات امور مالیاتی، ساماندهی اداره های حسابداری، واحد درآمد، سیستم قبض بانک در دستور کار قرار دارد.

 وی به بازنگری فرم‌های اظهارنامه مالیاتی، تشویق خوداظهاری و توسعه اظهارنامه الکترونیکی نیز اشاره و اضافه کرد:اصلاح و اضافه نمودن جدول فهرست صادرات و مابه ازا دریافتی در فرم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، با هدف امکان رهگیری گردش ارزی مودی در صادرات و واردات از دیگر برنامه‌ های مورد نظر برای به روز رسانی دستگاه نظام مالیاتی است.

 معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در پایان به بازنگری فرم‌های اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بندهای الف، ب، ج ، خودرو و املاک اشاره و اظهار کرد:این اقدام با هدف انطباق فرم‌ها با استانداردهای حسابرسی و سهولت کامل‌تر و مناسب‌تر شدن اطلاعات هویتی و شغل مودی در اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در تکمیل اظهارنامه برای کلیه مودیان مالیاتی،فراهم شدن بستر الکترونیکی برای دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان از طریق اینترنت و پورتال سازمان انجام می‌شود.

 

کد خبر 185800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز