همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینماگران ایرانی در اعتراض به فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص)، امسال در اسکار 2013 شرکت نمی‌کنند.

وزیر ارشاد

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی شامگاه دوشنبه سوم مهر، در آیین گشایش دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، افزود: همه دلسوزان و افراد متعهد به نوعی اعتراض خود را به ساخت این فیلم موهن اعلام کردند و امروز نیز درخواستی از سوی رییس سازمان امور سینمایی در رابطه با حضور نیافتن در جشنواره فیلم اسکار مطرح شد.

وی ادامه داد: با مسئولان حوزه هنری گفت و گوهایی را انجام دادیم و تصمیم گرفتیم که در صورت راغب بودن عوامل فیلم "یک حبه قند" که قرار بود امسال این فیلم از ایران در اسکار شرکت کند، یک واکنش جدی را با شرکت نکردن در اسکار در قبال این اقدام توهین آمیز انجام دهیم.

حسینی، گفت: امسال از حضور در اسکار ممانعت می کنیم و امیدواریم فیلم های در رابطه با تاریخ اسلام و سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) در داخل و خارج کشور ساخته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان از استاندار و سایر دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد و گفت: همین که برخی رسانه‌های خارجی در رابطه با برگزاری این جشنواره واکنش نشان داده‌اند نشان از تاثیرگذاری آن است.

وی افزود: این جشنواره برای جانبداری از فلسطین و لبنان است و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند که از هر کس که علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش کند، حمایت می‌کنیم.

حسینی، بیان کرد: فیلم مقاومت 33 روزه مردم لبنان ساخته شد و امیدواریم فیلم مقاومت 22 روزه مردم غزه نیز ساخته شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره در 16 استان کشور و 80 نقطه مرزی برگزار می‌شود که از همه تلاشگران در این رابطه قدردانی می‌کنیم.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سوم تا هفتم مهرماه در کرمان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 185723

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز