دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دو نوازنده نامدار دف از دو نسل متفاوت در کنسرتی مشترک با نام تخت جمشید ،،در ساعت ٢١ روز 13 مهر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صحنه خواهند رفت

به گزارش هشهری آنلاین به نقل از ایسنا بیژن کامکار خواننده و نوازنده دف که به همراه مسعود حبیبی دیگر چهره شاخص دف نوازی ایران ،صبح دوشنبه در نشت کنسرت تخت جمشید در خانه هنر مندان حاضر شده بودند گفت: در گروه «تخت جمشید» تسلیم سلیقه جوانان شدم و از آنجا که سنم بالا رفته است، خواستم نیروی جوانی را به خودم تزریق کنم.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ، این هنرمند گفت: اجرای ارکستر «تخت جمشید» اجرایی متفاوت‌تر از کار «کامکار‌ها» است. در واقع این کنسرت سلیقه پدرام درخشانی است و به کار «کامکارها»ربط ندارد.

او ادامه داد: حضور سازهای کوبه‌ای در کنار ساز‌های ملودیک، رنگ متفاوتی به موسیقی این گروه می‌بخشد و به زعم بنده این اجرا از نظر حس ‌، سلیقه و ذوق متفاوت است. همین طور آنسامبل و سازها کاری متفاوت ارائه خواهند داد.

کامکار با بیان اینکه آهنگسازی کار بر عهده پدرام درخشانی است، افزود: شاید من خیلی در فضای موسیقی «فیوژن» کار نکرده باشم، اما از کار پدرام درخشانی خوشم آمد و زیبا به نظرم رسید.

این خواننده در ادامه سخنانش مطرح کرد: درخشانی سبک کار مشخصی دارد و باید بگویم تسیلم اشعار نمی‌شود. اما کلام این کنسرت کاملا عاشقانه بوده و از اشعار شعرای کلاسیک و قطعات فولکلور نیز بهره برده‌ایم.

کامکار در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به خبرنگاران گفت: انتظار دارم پس از برگزاری این نشست خبری اتفاق جدیدی بیفتد؛ از این نظر که اسپانسرها این خبرها را بخوانند و به نتیجه‌ای برسند.‌ انتظار داشتم در این نشست 20 اسپانسر ببینم اما نمی‌دانم چرا هنر، هیچ حامی ندارد.

او همچنین در این‌باره اظهار کرد: هزاران مارک و برند معروف وجود دارد که دارند از شدت پول می‌ترکند. چرا این شرکت‌ها اندکی از درآمدشان را کنار نمی‌گذارند، تا صرف خدمات فرهنگی کنند؟ ما «کامکارها» که دیگر آب از سرمان گذشته و راه پول درآوردن را یاد گرفته‌ایم. اما این جوانان چرا نباید حمایت شوند؟

او افزود: در این راستا، از هانا کامکار خواستیم تا ژانر موسیقی را سروسامان ببخشد و قرار شد در اجرای پیش رو کارهایی را ارائه دهیم که از نظر تنظیم متفاوت باشد.

نجاران فضای کنسرت آتی «تخت جمشید» را تلفیقی توصیف کرد و افزود: بیژن کامکار نیز قبول کرد تا آغازگر فضای متفاوت «تخت جمشید» باشد که خوشبختانه سازهای بادی و نوازندگان حرفه‌ای نیز باعث می‌شوند، اجرایی قوی‌تر به مخاطبانمان ارائه دهیم.

پدرام درخشانی ـ آهنگساز «تخت جمشید» ـ در بخش دیگری از این نشست خبری در سخنانی مطرح کرد: همکاری و هماهنگی یک ارکستر 60نفره کار مشکلی است؛ تعدادی از قطعات در کنسرت قبلی اجرا شده بود که بنده آنها را به صورت جدید تنظیم کرده و تعدادی از قطعات خود را هم در آن گنجانده‌ام .

درخشانی معتقد است: چنین اجرایی تقریبا بی‌سابقه بوده و برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد. می‌توانم بگویم ما یک ارکستر سمفونیک ایرانی را طراحی کرده‌ایم.

در ادامه این نشست، مسعود حبیبی ـ رهبر گروه ـ با بیان اینکه سعی کرده است، در آهنگسازی‌ها دخالتی نداشته باشد، توضیح داد: سازهای جدیدی به ارکستر اضافه شده که من در آنها و در آهنگسازی هیچ دخالتی نداشته‌ام و اجازه داده‌ام که سعید نجاران خودش در این‌باره تصمیم بگیرد.

او افزود: تلاش اصلی من بر این بوده که رهنمون‌هایی ارائه دهم تا کار بهتر شنیده‌ شود و در خور سلیقه مردم باشد و با سلیقه‌ای که از پدرام درخشانی دیده‌ام، مطمئن هستم این اتفاق رخ خواهد داد.

پریسا شکیب ـ مدیر اجرایی ارکستر ـ نیز درباره تاریخ اجرا گفت: کنسرت تخت جمشید 13 مهر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.

البته قرار بود از اردیبهشت ماه چند اجرا در شهرستان‌ها و خارج از کشور داشته باشیم که متاسفانه بنا به دلایلی محقق نشد.

کد خبر 185673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز