همشهری‌آنلاین: یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات بازدید رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت از اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز گفت: مقرر شد اولویت 3 تا 5 برای دریافت ارز با نرخی 2 درصد زیر قیمت بازار آزاد باز هم اولویت بندی شوند.

مهر نوشت: یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات جلسه کوتاهی که رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی بیشتر اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز در وزارت صنعت و معدن و تجارت داشتند، گفت: ساز و کار این اتاق به این شکل است که متقاضیان دریافت ارز که در اولویت‌های 3 تا 5 ردیف‌های تعرفه‌ای قرار دارند با مراجعه به بخش ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، معرفینامه‌ای را جهت ارائه به اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز ارائه دهند.

وی افزود: اولویت 1 و 2 تعرفه‌های کالایی به طور طبیعی از ارز دولتی توسط سیستم بانکی بهره مند خواهند شد اما بنا به گفته رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه، اولویت 3 تا 5 که قرار است که با نرخ 2 درصد زیر قیمت بازار ارز دریافت کنند، باز هم با توجه به اولویت بندی‌هایی که در روزهای آینده انجام خواهد شد سه بانک عامل معرفی شده و ارز با نرخ جدید دریافت کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بانک مرکزی قرار است بانک عامل برای حضور در اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز را در روزهای آینده معرفی کند.

اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز؛ اتاقی در حدود 100 متر است که در آن قرار است دارندگان ارز که عموما صادرکنندگان هستند، به صورت روزانه ارز در اختیار خود را به افرادی ارائه کنند که متقاضی دریافت انواع ارز برای کارهای تجاری خود هستند.

این اتاق که به صورت مبله و دارای جایگاه‌های مشخصی برای مبادله دلار و سایر ارزها است، قرار است از این پس ارز صادرات را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار متقاضیان واردات به خصوص در اولویت‌های 3تا5 قرار دهند.

کد خبر 185400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز