همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی در پایتخت خبر داد و گفت: بعد از ظهر امروز سومین پرچم بزرگ جهان در قسمت غربی باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز درمی آید.

به گزارش همشهری آنلاین،علی اصغر مونسان با بیان این مطلب افزود: محل استقرار برج پرچم به گونه‌ای در نظر گرفته شده که مشرف به مقبره الشهدا و باغ موزه دفاع مقدس بوده و با توجه به جایگاه رفیع شهدا آماده شده است.

وی ادامه داد: صفه پرچم در یکی از مرتفع‌ترین قسمت‌های بوستان طالقانی واقع شده که شامل برج پرچم، مسیر و پل دسترسی، تجهیزات جانبی و محل استقرار کادر فنی است. هم اکنون ارتفاع برج پرچم به ۱۵۰ متر رسیده و این پرچم سومین برج پرچم بلند جهان است که در هفته دفاع مقدس به منظور پاسداشت دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به بهره برداری می‌رسد.

مونسان افزود: ازتجهیزات به کار رفته در این پروژه می‌توان به سامانه نگهدارنده و بالا بر پرچم، دوربین ضد لرزش، دستگاه هوا سنج، صاعقه گیر و چراغ هشدار هواپیما اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اجرای پایه‌ای با ارتفاع ۱۵۰ م‌تر، به مفهوم به اهتزاز در آوردن پرچمی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع خواهد بود. پرچم مورد نظر از پارچه مقاوم تهیه شده و با سرعت باد ۷ متر در ثانیه به اهتزاز در می‌آید. حدود ۲۰۰ تن وزنه خود پایه است. فونداسیون دایره شکل به قطر ۱۶ متر قرار گرفته و برای ساختن آن از فولاد ی به نام ST۵۲استفاده کردیم که بسیار مقاوم و در عین حال انعطاف پذیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: نصب قطعات ۱ تا ۶ توسط جرثقیل ۳۶۰ تن و از ۶ تا ۱۵ بوسیله تاور کرین MD۵۰۰ انجام شده است. نوع سازه پایه پرچم، مخروطی فولادی است واین از نظر فنی بسیار مهم و پیچیده است که طی کمتر از ۵ ماه از آغاز عملیات اجرایی به مرحله نصب رسیدیم و مایه مباهات است که تمامی عملیات طراحی و اجرا توسط مهندسان و متخصصان ایرانی انجام شده و نصب آن توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اجرا شده است.

مونسان با بیان اینکه ادای احترام به پرچم همیشه و در همه کشور‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برافراشتگی آن با تکیه بر مذهب و فرهنگ نزد همه ملت‌ها اعتبار و اهمیت خاص دارد، گفت: طرح احداث برج پرچم، علاوه بر تکیه بر مفاهیمی که گفته شد دلایل مهم دیگری از جمله ادای احترام به پرچم، استفاده از توان و دانش فنی مهندسان کشور و نمایش اقتدار ملی آنان را شامل می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اضافه کرد: این پروژه به عنوان یک نماد شهری، نماد مرکز فرهنگی جهان اسلام را نیز در بر دارد که روبه روی باغ موزه دفاع مقدس و جنب بوستان طالقانی نصب می‌شود.

کد خبر 185230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز