همشهری‌آنلاین: نخستین گام دولت در مقابله با بحران کاغذ با حذف تعرف گمرگی این کالا برداشته شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام حذف تعرفه واردات کاغذ در نشست روز چهارشنبه دولت گفت: در جلسه امروز مقرر شد که تعرفه کاغذ برداشته شود ضمن آنکه معاون اول رئیس جمهور در این خصوص مطالبی را بیان کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزیر ارشاد توضیحی درباره میزان تعرفه واردات کاغذ اعلام نکرد و هنوز مشخص نیست که حذف این تعرفه تا چه اندازه در کاهش قیمت واردات کاغذ تاثیر دارد اما در چند ماه گذشته افزایش قیمت کاغذ به اندازه‌ای بود که برخی از ناشران آن را بحرانی‌ترین دوره قیمت کاغذ در تاریخ نشر ایران لقب دادند.

کارشناسان اقتصاد نشر معتقدند هر چقدر دولت به سمت حذف برخی تعرفه‌های عمومی در حوزه نشر اقدام کند جلوی برخی ویژه‌خواری‌ها گرفته خواهد شد و از دیگر سو بارهای اضافی بر نشر کشور هم به صورت عمومی برداشته می‌شود.

حذف تعرفه گمرگی نخستین گام در این مسیر بود و به نظر می‌رسد با جدی گرفتن حذف مالیات بر کتاب و نشر و کتابفروشی‌ها و یا کم کردن تعرفه‌های پستی برای ناشران و مطبوعات و یا کم کردن از طول دوره بررسی کتاب‌ها در اداره کتاب وزارت ارشاد می‌توان به کنترل و کاهش بحران کاغذ کمک کرد.

کد خبر 185158
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز